شناسهٔ خبر: 101946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تا نیمه آذرماه صورت گرفت؛

تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۱۴۰ هزار TEUکانتینر در بندر شهید رجایی/ افزایش۶۸ درصدی ترانزیت خارجی از این بندر

بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه آذر ماه در مجموع یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۲۶ TEU کانتینر در مجتمع بندری شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی‌کرجی‌ران درباره عملکرد کانتینری بندرشهید رجایی از ابتدای سال جاری تا نیمه آذر ماه امسال، اظهار داشت: تعداد کانتینرهای جابجا شده طی این مدت یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۲۶ TEU بوده که ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: طی این دوره زمانی، ۲۹۳ هزار و ۷۷۱ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و ۲۸۶ هزار و ۹۸۲ TEU کانتینر کالاهای وارداتی جابجا شده است که آمارها به ترتیب در صادرات ۱۰ درصد افزایش و در واردات ۴ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: از طریق این بندر به میزان ۱۸۱ هزار و ۴۴۵TEU  کانتینر ترانزیت خارجی صورت گرفته که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجه ۶۸ درصدی به ثبت رسیده است.

محمدی کرجی‌ران، ترانشیب کانتینری طی مدت یاد شده را ۱۶۹ هزار و ۶۳۱ TEU اعلام کرد که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش محقق شده است.

تخلیه و بارگیری بیش از ۲۰ میلیون تن انواع فرآورده‌ نفتی از بندرخلیج‌فارس

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح عملکرد تخلیه و بارگیری و صادرات فرآورده‌های نفتی از حوزه نظارتی بندرخلیج‌فارس طی مدت زمانی فروردین تا نیمه آذرماه اعلام کرد: در مدت یاد شده ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع فرآورده نفتی از طریق این بندر به کشورهای هدف صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه آن در سال گذشته  ۳ درصد افزایش داشته است.

وی مجموع صادرات انواع فرآورده نفتی از این بندر را طی مدت یاد شده ٨ میلیون و ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به رشد ۲۴ درصدی صادرات قیر در این دوره زمانی  اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن صادرات قیر به ثبت رسیده که عمده آن به سه کشور عمان، امارات متحده عربی و هندوستان ارسال شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، به گفته محمدی کرجی ران در مدت یاد شده ٨٦٧ فروند شناور در اسکله‌های تحت نظارت نفتی خلیج فارس پهلودهی شده‌اند که از این میزان ٣٢٤ فروند شناور ویژه حمل قیر، ۵۴ فروند شناورحمل بنزین،  ۴۸۹فروند شناورهای باقیمانده دیگر فرآورده‌های نفتی را حمل کرده‌اند.