شناسهٔ خبر: 101984 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

برنامه برنامه ۵ ساله پژوهشی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تدوین شد

سعید بختیاری معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تدوین برنامه پنج ساله پژوهشی مرکز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید بختیاری معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش با ارائه گزارش اجمالی از اقدامات پژوهشی مرکز و چشم‌اندازهای آتی در این حوزه گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر اساس اساسنامه خود، در محورهای پژوهش، تدوین ضوابط، ترویج و انتشار نتایج دستاوردهای پژوهشی، صدور گواهینامه و نظریه فنی، کنترل و نگهداری شبکه شتابنگاری، اقدامات علمی و تحقیقاتی خود را با تکیه بر ۲۵ بخش تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های مجهز و توان و پتانسیل نیروهای متخصص کارشناسی و هیات علمی داخل و بیرون از مرکز برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

وی در تبیین راهبردها و برنامه‌های کلان مرکز تحقیقات نیز گفت: ارتقای ایمنی، آسایش و حفظ منابع برای جامعه از طریق پژوهش و ترویج استانداردها، حل مسائل و مشکلات کشور در زمینه‌های تخصصی از طریق پژوهش و خدمات مهندسی و ترویج، توسعه آزمایشگاه‌های تخصصی ملی و حاکمیتی، ‌تدوین و توسعه آیین‌نامه‌ها و مقررات، مدارک فنی، ارائه آموزش‌ها و افزایش اثربخشی نتایج پروژه‌ها محورهایی است که در این حوزه مورد توجه ویژه ما قرار دارد.

بختیاری افزود: آنچه اهمیت دارد این است که در مسیر اقدامات و فعالیت‌های پژوهشی مرکز، نگاه خاص به نیازهای کشور همواره مورد توجه ما بوده است. به همین دلیل برنامه ۵‌ساله‌ای در مرکز مبتنی بر پژوهش‌های بلندمدت و هدف‌دار در دست تدوین است که قطعا اسناد بالادستی از جمله ۱۰ ابلاغ راهبردی وزیر راه و شهرسازی، قانون بودجه، قانون جهش تولید مسکن، اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و... می‌تواند بسیاری از این پژوهش‌ها را هدایت کند.

وی تشکیل حلقه‌های اندیشه‌ورز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را در جهت قانون جهش تولید مسکن از دیگر اقدامات شاخص مرکز تحقیقات برشمرد و یادآور شد که این اقدام نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود برخی از مهمترین فعالیت‌های پژوهشی در بخش‌های مختلف مرکز را ارائه و تبیین کرد.