شناسهٔ خبر: 102000 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق/ ورود سامانه بارشی از نیمه غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در روز جمعه

بارندگی- هواشناسی- آب و هوا- آب گرفتی جاده کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور در امروز و فردا خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وچهارم آذر و روزهای آینده تشریح کرد.

وی با بیان اینکه امروز و فردا در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک روی می‌دهد، گفت: همچنین غرب آب‌های خلیج فارس نیز از اواخر وقت روز پنج‌شنبه تا یکشنبه هفته آینده مواج و متلاطم می‌شود.

گودرزی آسمان امروز تهران را نیمه‌ابری و غبارآلود اعلام کرد و افزود: بیشینیه دمای امروز تهران ۱۱ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین با بیان اینکه امروز صبح دمای هوا در سربیشه خراسان جنوبی ۱۳ درجه زیر صفر شد، یادآور شد: پس از آن بیرجند و تربت حیدریه با دمای ۱۰ درجه زیر صفر و نیشابور با دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین ایستگاه‌‌های کشور هستند؛ این درحالی است که دیروز در میناب دمای بیشینه ۳۱ درجه سانتی‌گراد، عسلویه، پارسیان و بندرعباس نیز ۲۹ درجه بود که گرم‌ترین ایستگاه‌‌های کشور شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه در سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را داریم، پیش‌بینی کرد: همچنین در مناطق صنعتی و پرتردد مانند تهران، کرج و اصفهان انباشت آلاینده‌های جوی، کاهش کیفیت هوا و شرایط ناسالم را خواهیم داشت.

گودرزی با پیش‌بینی اینکه از روز جمعه با ورود سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز شاهد بارندگی خواهیم بود، گفت: در استان‌هایی مانند قزوین، البرز و تهران بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات نیز بارش برف را شاهد خواهیم بود.

به‌گفته وی این شرایط در روز شنبه نیز در این نواحی تداوم خواهد داشت و شاهد شدت بارش‌ها در ارتفاعات زاگرس مرکزی در این روز خواهیم بود.

گودرزی به رانندگانی که قصد تردد به این مناطق را دارند توصیه کرد که تجهیزات زمستانی همراه خود داشته باشند زیرا لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید برای این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی علاوه‌بر این برای روز یکشنبه پیش‌بینی کرد: از شدت بارش‌ها در شمال غرب کشور کم و گسترده فعالیت این سامانه بارشی به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز محدود ‌شود.