شناسهٔ خبر: 102022 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار در جلسه شورای مسکن استان اعلام کرد

ثبت نام ۶۰ هزار مازندرانی در طرح مسکن ملی

جلسه شورای مسکن استان مازندران استاندار مازندران در جلسه شورای شورای مسکن استان با اعلام اینکه تاکنون ۶۰ هزار مازندرانی در طرح مسکن ملی ثبت نام کردند گفت: طرح نهضت ملی مسکن با جدیت در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، سید محمود حسینی پور در جلسه شورای مسکن استان، تصمیمات اتخاذ شده در این شورا را مطلوب ارزیابی کرد و با اعلام این که تاکنون حدود ۶۰ هزار مازنی در این طرح ملی ثبت نام کردند، خاطر نشان کرد: در بخش عمده ای از شهرستان ها، جانمایی اراضی توسط دستگاه های مسئول صورت پذیرفت و تسهیلاتی مصوب تاکنون در مناطق شهری تا سقف ۳۰۰ میلیون و در مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

وی، تصریح کرد: با اعلام آمادگی پیمانکاران و انبوه سازان امیدواریم بتوانیم بسرعت افتتاح بخشی از پروژه های مسکن مهر که در گذشته طراحی شده است را در آینده نزدیک شاهد باشیم و کلنگ پروژه های جدید را در آینده نزدیک به زمین بزنیم تا کسانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشدند یا برای ثبت نام در این طرح، تردید داشتند، برای ثبت نام اقدام نمایند.

حسینی پور، گفت: امیدواریم در طرح ملی مسکن با اقدامات موثر؛ زمینه ای فراهم شود تا افراد نیازمند مسکن بویژه جوانان مشارکت نمایند.

استاندار، یادآور شد: باید اقدامات لازم برای کیفیت بخشی به این پروژه بر اساس آسییب شناسی انجام شده و سازکاری که در مسکن مهر بکار بسته شد، صورت گیرد تا متناسب با وضعیت روز جامعه این واحدها تحویل مردم شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با عنوان اینکه کارگروهی متشکل از معاونت عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و انجمن انبوه سازان و پیمانکاران برای قیمت گذاری مسکن ملی در استان تشکیل شود، افزود: بنا نیست در طرح مسکن ملی، واحدهای لوکس و تجملی احداث شود و می بایست با همه صرف جویی های ممکن این پروژه با کیفیت مناسب اجرا گردد و این مهم یک اصل در این طرح ملی می باشد.

استاندار، تاکید کرد: نباید در ساخت و سازها از کیفیت کم کنیم و مجموعه انبوه سازان و پیمانکاران، نگاه معنوی و کمک به دولت در طرح مسکن ملی داشته باشند تا قشر ضعیف جامعه صاحب خانه شوند.

سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران نیز در جلسه شورای مسکن استان گفت: نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است. متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی در خصوص میزان استقبال از این طرح و آماری از میزان مشارکت اعلام کرد: تا امروز بیش از ۶۰ هزار هم استانی در این طرح ثبت‌نام کردند که در این مرحله در حال پالایش اطلاعات آنها هستیم. تلاش خواهیم کرد تا اوایل ماه آتی نتایج پالایش به متقاضیان واجد شرایط اعلام شود تا مراحل بعدی ثبت‌نام را طی کنند.

نظری در خصوص تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: از آنجایی که این واحدها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود و دولت سازنده نیست چنانچه آورده متقاضیان و منابع ساخت که شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است در موعد معین واریز شود حتما این پروژه‌ها می‌تواند در زمان کوتاه‌تری تحویل بشود.

نظری تصریح کرد: پیش‌بینی وزارت راه و شهرسازی برای تحویل واحدها حداقل یک سال و نیم تا دو سال است.