شناسهٔ خبر: 102066 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان:

افزایش قیمت با عنوان کاهش تعداد ظرفیت اتوبوس‌های برون‌شهری نداشته ایم

صادقی راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: تاکنون افزایش قیمت با عنوان کاهش تعداد ظرفیت اتوبوس‌های برون‌شهری نداشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، صفر صادقی راد با اشاره به گلایه مندی برخی از مسافران مبنی بر قیمت بلیط های مسافربری با توجه به شیوع کرونا گفت: افزایش قیمت ها بر اساس سنوات هر ساله تغییر می کند و تاکنون افزایشی با توجه به ظرفیت اتوبوس ها نداشته ایم.

وی با بیان اینکه از ابتدای آذرماه محدودیت سفر برای افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده اند اعمال شد، افزود: با توجه به مصوبه اخیر ستاد مرکزی مقابله با کرونا، استفاده مسافران از ناوگان عمومی محدودتر شده و افرادی که واکسن تزریق نکردند، اجازه استفاده از ناوگان عمومی را ندارند مگر اینکه تست پی‌.سی‌.آر ۷۲ ساعته منفی داشته باشند.

مدیرکل راهداری استان همدان با بیان اینکه ظرفیت مسافرگیری در ناوگان اتوبوس از ۵۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش یافته است، یادآور شد: تاکنون با رعایت شیوه‌نامه‌ها، جابه‌جایی مسافر در ناوگان عمومی با ۵۰ درصد ظرفیت انجام می‌ شد که با افزایش واکسیناسیون، ناوگان اتوبوسی اکنون می‌تواند ظرفیت به‌کارگیری صندلی‌ها را به ۸۰ درصد افزایش دهد.

صادقی راد ادامه داد: مردم می‌توانند شکایت‌های خود را در زمینه رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حمل و نقل جاده‌ای با شماره تلفن گویای ۱۴۱ مطرح کنند.

وی در خصوص اینکه آیا پس از پایان محدودیت‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان جاده‌ای قیمت‌ها کاهش می‌یابد، نیز خاطرنشان کرد: شیوه نرخ‌گذاری ناوگان عمومی از طریق شورای عالی ترابری انجام می‌شود.