شناسهٔ خبر: 102090 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان راهی برای خودکفایی در حوزه ریلی/ عملکرد وزارت راه در ۱۰۰ روز اخیر قابل قبول است

منصور آرامی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان می تواند منشا تحول در حوزه ریلی، فرودگاه و بنادر باشد.

منصور آرامی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ستاد پنجمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در سه ماه اخیر اظهار کرد: وزیر راه در این مدت علاوه بر اتخاذ تصمیمات مناسب با سرعت کارهایش را انجام داده است.

وی افزود: بنابر رصدهای صورت گرفته در بخش مسکن مقدمات کار اجرایی قانون جهش تولید و ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال تا حدود زیادی فراهم شده است.

آرامی با اشاره به اینکه مقدمات ساخت یک میلیون واحد مسکونی و زمین برای ۲ میلیون واحد تا حدود زیادی فراهم شده است، بیان کرد: با توجه به آغاز کارهای ابتدایی سرمایه گذارانی مختلفی آمادگی خود را اعلام کردند، همچنین دستگاه و نهادهایی که می توانند در ساخت مسکن کمک کنند، پای کارآمدند و این موضوع می تواند تاثیر گذار باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: حرکت برای خودکفایی و ساخت ناوگان ریلی آغاز شده است که با توجه به شناخت خوب وزیر در این حوزه موفق خواهند شد، کمااینکه تاکنون اقدامات قابل تقدیر و مهم بوده است.

به گفته وی، در مسیر خودکفایی در بخش ریلی بر مبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید جلو رویم تا سهم ریل در حمل و نقل کالا را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به لزوم توجه به بنادر گفت: در حوزه بنادر توجه به بنادر کوچک افزایش یافته، هر چند در گذشته هم کارهایی انجام شده است. همچنین در خصوص توسعه بنادر بزرگ و تسریع در تخلیه کالا بویژه کالاهای اساسی گام بزرگی است که جز دستاوردهای وزارت راه در سه ماه اخیر به شمار می رود.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات وزیر در حوزه بنادر، مسکن و حرکت آغازین خودکفایی حمل ریلی نمره خوبی به عملکرد ایشان می دهم.

عضو کمیسیون عمران تحول در حوزه ریلی و هوایی را شعار دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: استفاده از ظرفیت و پتانسیل شرکت های دانش بنیان می تواند منشا تحول در حوزه ریلی، فرودگاه و بنادر باشد چرا که پتانسیل و امکان تولید در داخل وجود دارد و شرکت های دانش بنیان می توانند وظایف و اهداف در این حوزه را تسریع بخشند.

آرامی در پایان گفت: با توجه به روز ملی حمل و نقل، استفاده از ظرفیت های شرکت دانش بنیان می تواند ظرفیت حمل و نقل و ساخت مسکن در کشور را تسریع بخشد.

نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه به مناسبت هفته حمل و نقل در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.