شناسهٔ خبر: 102091 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

لزوم حمایت دولت از کامیونداران برای توسعه حمل و نقل بین الملل

کامیون.jpg مدیرعامل شرکت ایران کیان ترابر حافظ گفت: برگزاری نمایشگاه حمل و نقل می تواند در توسعه بخش حمل و نقل و شناخته شدن شرکت‌ها برای فعالیت در این حوزه موثر باشد .

مرتضی شیرازیان مدیرعامل شرکت کیان ترابر حافظ در گفت و گو با ستاد خبری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته در خصوص راهکارهای توسعه حمل و نقل کشور بیان کرد: با توجه به شرایط تحریم موضوع حمل و نقل مخصوصاً حمل و نقل بین‌الملل با مشکلاتی روبرو شده و شرکتهای خصوصی داخلی را با چالش مواجه کرده است چرا که بخشی از قطعات و لوازم یدکی برای حمل و نقل و ملزومات حمل و نقل از خارج از کشور تامین می‌شود و این شرایط را برای ما سخت کرده بعلاوه دولت باید در راستای حمایت از حمل و نقل کشور حمایت های لازم را جهت جبران کمبود قطعات انجام دهد.

وی در ادامه افزود: انتظار می‌رود تا دولت در راستای حمایت از شرکت‌ها و بخش خصوصی حمایت‌های در جهت تامین مالی شرکت‌ها ارائه کند تا توسعه کار آنها با سرعت بیشتری صورت گیرد.

 مدیرعامل شرکت کیان ترابر حافظ تصریح کرد: مشکل رانندگان ترانزیت در بخش حمل و نقل لغو ویزا و گذرنامه آنها بوده و بسیاری نتوانستند ویزا و گذرنامه خود را تمدید کنند که این امر موجب شد تا هزینه حمل کالا با توجه به تعداد کم خودروهای ترانزیتی به شدت افزایش یابد و در نتیجه شرکت‌ها برای حمل و نقل کالای خود به شرکت های حمل و نقل خارجی به خصوص شرکت حمل و نقل ترک روی آورند.

وی با اشاره به اهمیت حمایت دولت از رانندگان کامیون عنوان کرد: دولت برای بهبود شرایط جابجایی کالا و ترانزیت باید از کامیون داران حمایت کرده و در این راستا قطعات و نیازهای این افراد را تامین کند تا از هزینه‌های جابجایی کالا به دلیل کمبود کامیون ها به حداقل برسد. تمایل به جابجایی کار داشته باشند و از سمت دیگر شاهد کاهش هزینه جابجایی بار باشیم.

شیرازیان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه حمل و نقل قطعا تاثیر بسزایی در شناخته شدن شرکت‌های فعال در این حوزه دارد تا با تعامل با شرکت‌های هم حوزه کار خود را گسترش دهند.  

گفتنی است نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه به مناسبت هفته حمل و نقل در مصلای امام خمینی (ره) علیه برگزار می شود.