شناسهٔ خبر: 102094 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش غلظت آلاینده‌ها در روزهای آتی با ورود سامانه بارشی از غرب کشور

طوفان باران کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از غرب کشور طی روزهای آتی خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وپنجم آذر و روزهای آینده تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های سربیشه خراسان جنوبی با دمای ۱۵ درجه زیر صفر، فریمان ۱۱ درجه زیر صفر و نیشابور ۱۰ درجه زیر صفر در بیست و چهارساعت گذشته سردترین ایستگاه‌های کشور بودند، گفت: این در حالی است که دیروز در بینام دمای بیشینه ۲۹ درجه بالای صفر و زرآباد سیستان و بلوچستان دمای ۲۳ درجه بالای صفر ثبت شد که گرم‌ترین ایستگاهای کشور بودند.

گودرزی از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی خبر داد و گفت: امروز و فردا در شهرهای صنعتی مثل تهران، اصفهان، کرج و قم غلظت آلاینده‌های جوی افزایش خواهد یافت اما فردا ظهر با ورود سامانه‌های بارشی به این شهرها، از میزان غبار کم خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین با بیان اینکه سامانه بارشی امروز بعدازظهر از سمت غرب وارد کشور خواهد شد، افزود: امشب در خوزستان، آذربایجان غربی، بخش‌هایی از ایلام، کرمانشاه و کردستان بارش‌های پراکنده آغاز خواهد شد. فردا، جمعه این سامانه‌های بارشی نیمه غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز را در برمی‌گیرد و شاهد بارش باران و وزش موقتی باد، رعد و برق و حتی بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر خواهیم بود.

به‌گفته وی هفته آتی به طور موقت از شدت بارش‌ها در شمال غرب کاسته خواهد شد اما همچنان در غرب و جنوب غربی و بخش‌های مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش تداوم دارد. دوشنبه فعالیت این سامانه بارشی در غرب دوباره تشدید خواهد شد و سه شنبه برای بیشتر مناطق کشور در نیمه غربی، شمال شرق و استان‌های حاشیه دریای خزر شاهد بارندگی هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی علاوه‌بر این برای هفته آینده افزایش شدت بارش‌ها را پیش‌بینی کرد: از روز جمعه تا سه شنبه هفته آتی در محورهای استان‌های واقع در زاگرس مرکزی به علت افزایش شدت بارش‌ها، لغزندگی و کاهش دید وجود دارد. هموطنانی که قصد سفر به این شهرها را دارند تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

وی در انتها افزود: از بعد از ظهر امروز تا یکشنبه آتی آب‌های شمال و مرکز خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود. تهران امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار خواهد داشت و تا ظهر فردا ادامه پیدا می‌کند. بعد از ظهر با ورود ناپایداری‌ها به استان تهران غبار کم ‌می‌شود و فردا شب بارش‌های پراکنده آغاز خواهد شد. شنبه شرایط برای بارندگی در استان تهران مهیا می‌شود و هوا مطلوب خواهد شد.