شناسهٔ خبر: 102097 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

توانایی شرکت‌های دانش بنیان در توسعه حمل و نقل کشور

سفر هوایی مدیر بازاریابی شرکت پرواز بران گفت: برگزاری نمایشگاه حمل و نقل می تواند موجب شناخته شدن شرکت های تولیدی فعال در زمینه حمل و نقل به پیمانکاران و حتی شرکت های خارجی شود.

امیرحسین ربیعی مدیر بازاریابی شرکت پرواز بران در گفت و گو با  پنجمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته در خصوص تاثیر شرکت های دانش بنیان در توسعه حمل و نقل کشور بیان کرد: برای رشد شرکت های دانش بنیان در زمینه حمل و نقل باید حمایت‌های ویژه‌ای از این شرکت‌ها برای واردات برخی کالاها و خدمات در زمینه حمل و نقل جهت مهندسی معکوس انجام شود تا شاهد بومی‌سازی بسیاری از قطعات و ایرانیزه شدن آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه حمل و نقل کشور زیرساخت ها بسیار حائز اهمیت است گفت: موضوع راه اندازی قطارهای سریع السیر نقشه کشی توسعه جاده‌ها به روز کردن پول ها برخی مواردی هستند که می توانند زیرساخت‌های توسعه حمل و نقل در کشور را فراهم کنند. در حال حاضر تمامی قطعات و خدماتی که در حوزه حمل و نقل ارائه می‌شود نمونه از آن وارد شده و شرکت های دانش بنیان توانایی ساخت آن را داشته اند. 

وی افزود: این توانایی تا جایی رسیده که امکان صادرات برای این قطعات به عنوان سمپل فراهم شده ارز آوری برای کشور را افزایش خواهد داد و از طرفی موجب شناخته شدن شرکت‌های ایرانی در بازارهای جهانی می شود.

مدیر بازاریابی شرکت پرواز بران با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه حمل و نقل تصریح کرد: نمایشگاه حمل و نقل می تواند موجب هم‌افزایی و شناخته شدن شرکت ها در زمینه حمل و نقل شود ودر این راستا انتقال فناوری و علم توسط شرکت ها صورت گرفته برای مخاطبان و پیمانکاران نیز راهکار موثر شناختن شرکت های تولیدی و فعال در زمینه حمل و نقل خواهد بود.

ربیعی خاطرنشان کرد: صنعت حمل و نقل کشور برای توسعه نیازمند چنین نمایشگاه هایی در حوزه های ریلی دریایی هوایی و سایر زیرمجموعه ها است تا بتواند از این طریق توانمندی‌های شرکت‌های داخلی را به دیگران و پیمانکاران ارائه و از طرفی شاهد داخلی سازی محصولات صنعت حمل و نقل در کشور باشیم.

گفتنی است نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه به مناسبت هفته حمل و نقل در مصلای امام خمینی (ره) علیه برگزار می شود.