شناسهٔ خبر: 102101 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت وایا داده پرداز ویانا :

بومی سازی قطعات حوزه حمل و نقل با حمایت دولت از شرکت ها

محبوب حیدری - اردبیل مدیرعامل شرکت وایا داده پرداز ویانا گفت: ایجاد نمایشگاه حمل و هر ساله می تواند موجب شود تا مسئولین دولتی از دستاوردهای شرکت‌ها دیدن و شرایط را جهت رشد همکاری این شرکتها با زیرساخت‌های حمل و نقل فراهم شود.

مجید احمدی مدیر داخلی شرکت و ایا داده پرداز ویانا در گفتگو با ستاد پنجمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته بیان کرد: شرکت های دانش بنیان نقش بسزایی در توسعه کشور دارند که بخش حمل و نقل یک گوشه از فعالیت این شرکت هاست اما باید نگاه مدیریتی و دولت نسبت به این شرکت‌ها بهبود یابد چرا که سالانه دهها طرح و پروژه از سوی آنها برای توسعه تمام زیرساخت‌های کشور ارائه می‌شود ولی تنها اندکی از آن به ثمر می‌رسد و به همین دلیل و با توجه به نقش بسزای این شرکتها در رشد کشور باید توجه ویژه ای به آن ها صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: در حوزه آی تی تنها ۱۰ درصد از کالا و خدمات از طریق واردات تأمین می‌شود و بیش از ۹۰ درصد از آن از طریق شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان بومی سازی شده است.

مدیر داخلی شرکت وایا داده پرداز ویانا در خصوص تاثیر نمایشگاه حمل و نقل و توسعه کار شرکتها اظهار کرد: نمایشگاه حمل و نقل می تواند تاثیر بسزایی در رشد پروژه‌ها و کارهای شرکت های داخلی داشته باشد. 

احمدی عنوان کرد: در نمایشگاه باید مسئولین رده بالا از جمله وزارت راه راه آهن و فرودگاه ها برای مشاهده دستاورد شرکت ها حضور داشته باشند تا بتوان با ارائه عملکرد از سوی شرکت‌ها انتظار داخلی سازی و بومی سازی نرم افزارها و قطعات در زمینه توسعه حمل و نقل را برآورده کرد.

گفتنی است نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه به مناسبت هفته حمل و نقل در مصلای امام خمینی (ره) علیه برگزار می شود.