شناسهٔ خبر: 102102 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل گروه صنعتی صدراپل:

اهمیت نقش نمایشگاه حمل و نقل در ایجاد اعتماد میان کارفرمایان و شرکت ها

درز انبساط پل مدیرعامل گروه صنعتی صدراپل گفت: ایجاد نمایشگاه حمل و نقل هر ساله می توانند موجب ایجاد اعتماد میان کارفرمایان و شرکت های فعال در زمینه حمل و نقل شود تا در این راستا شاهد بومی سازی محصولات برای توسعه حمل و نقل کشور باشیم.

 امیر امیدیان مدیرعامل گروه صنعتی صدر اپل با اشاره به اهمیت نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه حمل و نقل کشور بیان کرد: شرکت های دانش بنیان در چند سال اخیر توانسته اقدامات موثری در زمینه های مختلف انجام دهند که یکی از این موارد در حوزه حمل و نقل است و با توجه به حوزه کاری ما که بر روی بالشتک های پل است هر روزه با با وجود زلزله و مخاطرات طبیعی که بر روی پل ها و جاده ها تأثیر می گذارد با آن سر و کار داریم.

  با وجود اهمیت موضوع هر روز روی آن کار و محصولات جدیدی برای این حوزه ارائه می‌شود می تواند تاثیر بسزایی بر توسعه حمل و نقل کشور داشته باشد.

 وی در ادامه افزود: شرکت های دانش بنیان می توانند با بومی سازی محصولات و کالاها در زمینه حمل و نقل می‌تواند کشور را به خودکفایی برساند و هر ساله با شروع نمایشگاه حمل و نقل شرکت های دانش بنیان محصولات جدید در زمینه حمل و نقل ارائه می‌کنند که نیاز ما را به سایر کشورها برای خرید محصولات کاهش می دهد.

 مدیرعامل گروه صنعتی صدراپل به این که طی چند سال اخیر تمام قطعات و ملزومات حمل و نقل از طریق واردات تأمین می شد گفت: طی چند سال اخیر با روی کار آمدن شرکت های دانش بنیان در زمینه حمل و نقل شاهد تولید قطعات و محصولات در این زمینه بوده ایم که موجب شده تا نیاز به حداقل برسد و محصولات بومی سازی و خروج ارز به حداقل رسیده است که این امر موجب شده تا اشتغال در کشور افزایش و خودکفایی در زمینه حمل و نقل به بیشترین حد ممکن برسد.

امیدیان با بیان اینکه تامین یکسری از ملزومات تولید به ناچار باید از طریق واردات صورت گیرد تصریح کرد: با توجه به اینکه امکان ساخت برخی از قطعات در زمینه حمل و نقل در کشور وجود ندارد تولیدکننده ایرانی به ناچار با واردات این قطعات امکان به تولید محصولات برای توسعه حمل و نقل می‌کند و مشکل واردات قطعات مشکلی است که در تمام زمینه‌های تولید تولیدکنندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ولی ناچار هستند که این شرایط را قبول کنند و در نهایت کالایی که تولید می شود یک محصول ایرانی است و این اهمیت موضوع را نشان می دهد.

  وی با بیان اینکه باید کالای تولید شده در کشور کیفیت بالایی داشته باشد تا با محصولات خارجی در کیفیت برابری کند اظهار کرد: قطعات مربوط به حرف های ماده مربوط به پل سازی ت با استفاده از دانش علمی داخلی بومی سازی شده و بهترین و با کیفیت ترین کالاها را در این زمینه تولید کرده‌ایم جواب خود رااین محصولات پس داده و اعتمادی که مسئولین وزارت راه و شهرسازی، کارفرمایان و مشاوران به شرکت های داخلی برای تامین قطعات در زمینه حمل و نقل کردند که موجب شده تا شاهد پیشرفته این شرکتها در زمینه خودکفایی در تولید محصولات در این حوزه باشیم.

 مدیرعامل گروه صنعتی صدر اپل عنوان کرد:شرایط کشور برای رونق و توسعه کار شرکتهای تولیدی در زمینه حمل و نقل بسیار موثر است چرا که باید پروژه ها فعال و بودجه لازم برای آنها تخصیص داده شود تا شاهد رشد فعالیتهای شرکتها در این زمینه باشیم.

وی در خصوص اهمیت نقش نمایشگاهی حمل و نقل برای توسعه کار شرکت‌ها بیان کرد:نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته نقش موثری در ایجاد اعتماد برای کارفرمایان، مشاورین و شرکت های وابسته به حوزه حمل و نقل دارند تا بتواند زمینه ایجاد تولید محصولات و بومی سازی آن را برای شرکت ها فراهم کند.

براساس این گزارش نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ آذرماه به مناسبت هفته حمل و نقل در مصلای امام خمینی (ره) با حضور مقامات و مسئولان برگزار می شود.