شناسهٔ خبر: 102114 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

پیش‌بینی اعتبار برای اتمام خط آهن دورود-خرم‌آباد-اندیمشک/ تشکیل شرکت مشترک ایران و روسیه برای تسهیل تردد در کریدور شمال-جنوب/ افزایش سفارش داخل در تولیدات ریلی در دولت سیزدهم

قطار باری یزد از اهم اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی در هفته‌ای که گذشت می‌توان به پیش‌بینی اعتبار برای اتمام خط آهن دورود-خرم‌آباد-اندیمشک و تشکیل شرکت مشترک ایران و روسیه برای تسهیل تردد در کریدور شمال-جنوب اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

 پیش‌بینی اعتبار برای اتمام خط آهن دورود-خرم‌آباد-اندیمشک

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط آهن دورود-خرم‌آباد-اندیمشک یک پروژه ملی است، از پیش‌بینی اعتبار برای اتمام این خط آهن خبر داد.

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری، برای دی ماه 

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری در بازه زمانی یکم تا ۳۰ دی ماه سال جاری، به صورت اینترنتی و حضوری از صبح فردا چهارشنبه ۲۴ آذر ماه سال جاری در سراسر کشور آغاز می شود.

تشکیل شرکت مشترک ایران و روسیه برای تسهیل تردد در کریدور شمال-جنوب

دوازدهمین اجلاس کارگروه مشترک حمل و نقل ایران و روسیه با توافق دو کشور برای تشکیل شرکت مشترک برای تسهیل تردد در کریدور شمال-جنوب و تدوین سند همکاری حمل و نقل ترانزیتی که به زودی به امضا می‌رسد به کار خود پایان داد.

فرا رسیدن زمان بازنگری در سیاست های کلان منطقه ای و جهانی حمل و نقل

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در چهارمین اجلاس وزرای حمل و نقل اسکاپ با اشاره بر ضرورت هماهنگی بیشتر قوانین و مقررات گمرکی در نقاط مرزی بر لزوم بازنگری در سیاست های کلان منطقه ای و جهانی حمل و نقل تاکید کرد.

افزایش سفارش داخل در تولیدات ریلی در دولت سیزدهم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: انعقاد قرارداد خرید تضمینی قطعات با شرکت های دانش بنیان منجر به استفاده حداکثری از توان تولید داخل و رسیدن به خودکفایی می شود.

استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان راهی برای خودکفایی در حوزه ریلی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان می تواند منشا تحول در حوزه ریلی، فرودگاه و بنادر باشد.