شناسهٔ خبر: 102125 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

نوسازی ناوگان با تقویت بخش خصوصی محقق می‌شود / پتانسیل خودکفایی تولید داخل در حوزه حمل ریلی و هوایی وجود دارد

رحمت الله فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای نوسازی ناوگان راهی جز تقویت منابع خود یا بخش خصوصی ندارد.

رحمت اله فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ستاد پنجمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به راهکارهای نوسازی ناوگان اظهار کرد: با توجه به توان و پتانسیل خودکفایی در داخل، اقداماتی که منجر یه تقویت بخش خصوصی می شود باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اعطای تسهیلات مورد نیاز و کمک در حوزه ارزی از جمله اقداماتی است که به جهت تقویت تولید داخل منجر به نوسازی ناوگان می شود.

فیروزی ادامه داد: دولت برای نوسازی ناوگان راهی جز تقویت منابع خود یا بخش خصوصی و فراهم کردن نیازهای بخش خصوصی در زمینه مجوزها ندارد.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه پتانسیل خودکفایی تولید داخل در حوزه حمل ریلی و هوایی وجود دارد، بیان کرد: دولت با استفاده و تکیه بر ظرفیت شرکت های دانش بنیان می تواند به عمران و توسعه و خودکفایی دست یابد.

وی استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان را راهی برای سرعت بخشی به نوسازی ناوگان و خودکفایی در حوزه حمل ریلی یا هوایی اعلام کرد و گفت: با توجه به شعار وزارت راه مبنی بر تحول و نوسازی، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان این امکان را دارد که در حوزه ریلی، بنادر و فرودگاه ها به خودکفایی رسید.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر تبادل دانش با دیگر کشورها تصریح کرد: گرچه ظرفیت و پتانسیل استفاده از شرکت های دانش بنیان از حیث علمی در کشور وجود دارد، اما نتوانستیم به درستی از آن استفاده کنیم، هر چند در حوزه ساخت ریل و جاده تکنولوژی داریم اما در حوزه هوایی نیاز است که با کشورهای دیگر تبادل دانش داشته باشیم.

نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ آذرماه به مناسبت هفته حمل و نقل در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.