شناسهٔ خبر: 102171 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار چهارمحال و بختیاری در سفر به شهرستان اردل تأکیدکرد؛

کریدورهای ارتباطی، از مهمترین محورهای توسعه استان چهارمحال و بختیاری

تونل گورمیزه 1.jpg استاندار چهارمحال و بختیاری در سفر به شهرستان اردل، کریدورهای ارتباطی را از مهم‌ترین محورهای توسعه استان معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، غلامعلی حیدری در بازدید از محور اردل دوپلان و تونل گورمیزه، تأکید کرد: با تسریع در روند جذب و تخصیص اعتبارات، تلاش در جهت پیشرفت این پروژه طبق زمانبندی انجام شده، باید از اولویت‌های کار مسئولان باشد.

وی همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان اردل گفت:  تهیه و تدوین برنامه های توسعه استان در سال آینده، به صورت کارشناسی شده و بومی خواهد بود. استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در سال جاری نیز باید موانع پیشرفت برنامه های توسعه استان ارزیابی و برای رفع آنها تلاش شود. وی ادامه داد: برای سفر رئیس جمهور به استان، ارائه طرح ها با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد و تلاش برای رفع موانع آن ها پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این بازدید، اعتبار سال جاری محور اردل - دوپلان(گورمیزه) را ۹۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سال گذشته تنها ۷۰ میلیارد ریال به صورت اسناد خزانه به این پروژه اختصاص یافته بود. حسینعلی مقصودی سفر رییس مجلس شورای اسلامی و حضور در این پروژه را بسیار مؤثر خواند و افزود: در سفر دکتر قالیباف ۹۶۰ میلیارد ریال برای این پروژه مصوب شد. وی افزود: مبلغ ۶۷۰ میلیارد ریال از این مبلغ تاکنون تخصیص یافته است که ۱۵۰ میلیارد ریال به صورت نقد و ۵1۰ میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی همچنین گفت: تکمیل این پروژه، ۳۲ کیلومتر مسیر ارتباطی مرکز استان به خوزستان را کوتاه تر و شهرستان اردل را تا حدودی از بن بست خارج خواهد کرد.

مقصودی به طرح احداث محور فرخشهر - شلمزار - ناغان - کارون ۴ هم اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده، مجوز ماده ۲۳ این طرح به تازگی صادر شده است و بنابراین با سرمایه گذاری بانکی، این محور ترانزیت به سمت خوزستان که بخشی از آن همین جاده گورمیزه است، اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: محور اردل - دوپلان(گورمیزه) دارای ۴ دستگاه تونل به طول مجموع ۲ هزار متر می باشد و بزرگترین تونل آن دارای ۱۶۷۰ متر طول می باشد. مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: با پایان یافتن حفاری این تونل، عملیات احداث ۴ دستگاه پل در ادامه محور نیز آغاز می شود.