شناسهٔ خبر: 102176 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

حمل و نقل جاده‌ای شریان اصلی جابه‌جایی کالا و مسافر کشور است

مجید صباغ زاده مدیرکل ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بخش راهداری و حمل ونقل جاده ای به عنوان شریان حیاتی کشور با جابجایی بیش از ۹۰ درصد کالا و مسافر نقش اساسی در اقتصاد و معیشت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، مجید صباغ‌زاده، مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌و‌نقل، رانندگان و راهداری در استان البرز با اشاره به اینکه اساس و پایه اصلی توسعه  هر کشور، حمل‌و‌نقل است، گفت: این حوزه همچون شریان های حیاتی کشور عمل می کند و فعالیت  این بخش بر همه عرصه های زندگی مردم اعم از سلامت، اقتصاد، توسعه و ... تاثیرگذار است.

وی با تاکید براینکه هرچه بتوانیم مشکلات پیش‌روی حمل‌ونقل را کاهش دهیم مسیر رشد کشور را هموارتر کرده‌ایم، گفت: بخش حمل‌ونقل سزاوار بهترین حمایت‌ها از سوی دولت است چرا که شاهد بودیم طی دو سالی که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد این صنعت بدون هیچ‌گونه تعطیلی به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمات‌رسانی و جابه‌جایی مسافران و کالاهای اساسی بوده است.

صباغ‌زاده با بیان اینکه بهترین انسان‌ها کسانی هستند که نفع بیشتری برای جامعه دارند، با قدردانی از زحمات راهداران گفت: راهداران در حفظ و حراست از راه‌های مواصلاتی نقش اصلی را ایفا می‌کنند و شبانه‌روز برای  ارتقای ایمنی راه ها و خدمت‌رسانی مطلوب در وضعیت آماده باش هستند.

در ادامه این مراسم علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز اظهار کرد: رانندگان و تشکل‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل ۲۶ آذرماه سال ۶۲، در بحبوحه شرایط سال‌های آغازین انقلاب اسلامی، در لبیک به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) با وجود تمام سختی‌ها، با بسیج همه امکانات خود و حضور در بنادر کار بزرگی انجام دادند و حماسه بزرگی رقم زدند.

وی با اشاره به اینکه رانندگان توانستند با جابه‌جایی به موقع کالاهای عمدتا استراتژیک، کشور را از بحرانی جدی نجات دهند، افزود: آن‌ها طی عمر با برکت انقلاب اسلامی و همچنین در طول سال‌های سازندگی همواره پای کار بوده‌اند و زحمت کشیده‌اند و هرگاه به حضور جامعه حمل و نقل نیاز بوده، پا به عرصه گذاشتند و با تمام توان و تجهیزات خود خدمت کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: به عنوان مثال با شیوع بیماری کرونا رانندگان و شرکت‌های حمل‌و‌نقل تمام توان خود را به کار بردند تا مشکلی در حوزه جابه‌جایی کالا و مسافر ایجاد نشود.

زندی‌فر گفت: همچنین از زمانی که راهپیمایی عظیم اربعین حسینی با این شکل و گستردگی حضور مردم آغاز شد، بخش مسافری ما با بسیج امکانات خود و حضور در صحنه نسبت به جابه‌جایی و انتقال مسافران اقدام کرده است.

در این مراسم سرهنگ رضا گودرزی، فرمانده پلیس راه استان البرز نیز با تقدیر از تلاش رانندگان و راهداران و اشاره به تاثیر این قشر در افزایش ایمنی تردد، گفت: بر اساس تحلیل های آماری تصادفات رانندگی در بخش حمل ونقل عمومی در استان البرز کاهش قابل توجهی داشته است و ادامه این روند همت و توجه بیشتر رانندگان بخش حمل ونقل عمومی را می طلبد تا این کاهش ادامه داشته باشد. لازم به ذکر در این مراسم تعدادی از نمایندگان تشکل های صنفی بخش حمل ونقل جاده ای مطالبات و خواسته هایشان را بیان کردند و در پایان از تعدادی از رانندگان و راهداران نمونه استان البرز تقدیر شد.