شناسهٔ خبر: 102195 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور خبر داد:

بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های غربی و شمالی/احتمال تشدید بارش برف در محور هراز/ تداوم بارش باران و برف در محورهای شمالی

بارش برف کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های غربی و شمال کشور خبر داد.

حمیدرضا فرامرزی، کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، وضعیت جاده‌های بیست‌وچهارم آذرماه را اعلام کرد و گفت: در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قزوین، البرز، تهران و مازندران دارای بارش برف و باران است.

وی با بیان اینکه در محورهای شمالی به خصوص در مسیرهای چالوس و هراز بارندگی‌ها به شکل برف است، تصریح کرد: هم‌اکنون بارش برف در محور چالوس شدت بیشتری دارد، اما احتمال سنگین‌تر شدن بارش برف در هراز و شروع این پدیده جوی در فیروزکوه وجود دارد.

فرامرزی به رانندگانی که امروز و فردا قصد تردد در این محورها به‌ویژه در محورهای استان‌های غربی، شمال غرب و نواحی مرکزی کشور دارند، توصیه کرد حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از تردد غیرضروری خودداری کنند.

وی همچنین با اعلام اینکه در برخی از محورهای استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و مرکزی شاهد بارش باران هستیم، افزود: در محور فیروزکوه و آزادراه های تهران-شمال و قزوین-رشت دارای بارش باران هستند.

به‌گفته کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور، امروز تا نیمه‌های شب و حتی در روز بعد نیز بارش باران و برف را در محورهای شمالی به خصوص چالوس و هراز ادامه خواهد داشت.

فرامرزی تصریح کرد: تاکنون مسدودی جدید علاوه بر مسدودی‌های گذشته به واسطه شرایط جوی کنونی گزارش نشده است.

وی همچنین درباره وضعیت ترافیکی محورها نیز یادآور شد: آزادراه قزوین - کرج محدوده پل فردیس دارای ترافیک سنگین است و در سایر مسیرها نیز ترافیک عادی و روان جریان دارد.