شناسهٔ خبر: 102226 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به دستور استاندار انجام می گیرد؛

تشکیل قرارگاه مسکن برای تحقق ساخت ۲۶۰ هزار واحد مسکن در استان فارس

جلسه شورای مسکن با حضور استاندار-22 اذر1400.jpg سهم فارس از جهش مسکن ملی ۲۶۰ هزار واحد از ۴ میلیون مسکن است که قرار است در یک برنامه ۴ سال تولید شود تا پاسخگوی نیاز مردم باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،  فارس، حدود ۵ ماه است که از آغاز به دولت می گذرد و این برنامه یکی از سیاست های ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی و بعنوان یک تکلیف است.

ثبت نام از متقاضیان برای پایش و ارائه تسهیلات و ساخت مسکن از مرحله هایی است که برای تامین مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است.

تامین زمین یکی از مشکلاتی است که در جلسات شورای مسکن در مسیر ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مطرح شده است.

محمد هادی ایمانیه ، استاندار فارس در حاشیه برگزاری ۱۳۸ جلسه شورای مسکن درباره ساز و کارهای تامین زمین و تاکید بر ثبت نام متقاضیان مسکن گفت : همه متقاضیان حق دارند در صورت عدم استفاده از تسهیلات به صورت عادلانه در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

وی افزود: از تعداد ۱۲۶ شهر استان فارس طی گزارشی که ارائه شد ۲۴ شهر در مدت ۲ سال گذشته شهر شده است و زیر مجموعه شهرهای بزرگتر خود هستند و ۱۰۲ شهر باقی مانده است.

تعداد ۴۰ شهر با بازگشایی سامانه امکان ثبت نام برای آنها فراهم شده است که باقی مانده به تدریج اعلام خواهند کرد.

به گفته استاندار فارس ساخت مسکن بر اساس اولویت بندی افراد ثبت نام شده ها در شهرها ساخته خواهد شد.

ایمانیه درباره ایجاد یک قرارگاه برای رفع مشکلات پیش روی طرح  نهضت ملی مسکن گفت: این قرارگاه با هدف هماهنگی و همکاری ۶ متولی اصلی ساخت مسکن در استان فارس که  شامل اداره کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن ،شرکتهای برق ، آب و .... به صورت مستمر تشکیل و مشکلات بررسی می شود.

محمود رضایی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این جلسه گفت: این جلسه پیرو جلسات قبل و مبنی بر تصمیم برای تولید ۴ میلیون جهش ملی مسکن درکشور و سهم استان مبنی بر ۲۶۰ هزار واحد تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه سهم هر استان بر اساس الگویی جمعیت و تعداد خانوار دارای واجد جمعیت است تصریح کرد: در ۴۰ شهر  اعلام شده  تعداد ۱۶۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

رضایی عنوان کرد: حدود ۸۰ درصد زمین مورد نیاز برای ۲۶۰ هزار واحد مسکن در افق ۴ ساله آماده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه زیر ساخت های مورد نیاز آب و برق و گاز قرار است توسط دستگاههای خدمت رسان با اعتبار مورد نیاز در بودجه ۱۴۰۱ ارائه شود.

رضایی از ابلاغ دستورالعمل بانک ها برای چگونگی و میزان نرخ تسهیلات در هفته آینده خبر داد.

جعفر زاهدی مدیر کل راه و شهرسازی نیز گفت: در طرح مسکن مهر سهم استان فارس ۱۱۲ هزار واحد بود که تنها ۳ هزار واحد باقی مانده است که مربوط به تعاونی ها  است . 

زاهدی تعداد ثبت نام شدگان طرح نهضت  ملی مسکن که تا آخر آذر ماه فرصت ثبت نام آن است را ۱۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: همزمان پالایش افراد ثبت نامی در حال انجام است و در دیگر شهرهای استان فارس به زودی ثبت نام آغاز خواهد شد.