شناسهٔ خبر: 102228 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی استان تاکید کرد:‌

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کردستان ۱۶۸۸هکتار زمین نیاز دارد

جلسه شورای مسکن استان کردستان مدیر کل راه وشهرسازی کردستان گفت : برابر برنامه ابلاغی نهضت ملی مسکن در کردستان ،برای اجرای مناسب این طرح در مجموع ۱۶۸۸ هکتار زمین مورد نیاز است .

به گزار ش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان )،  عرفان مرادی در سومین جلسه شورای مسکن استان که به ریاست  زارعی کوشااستاندار  و در محل استانداری تشکیل شد اظهار کرد : ۸۸ هزار و ۲۳۹ واحد مسکن ، کل برنامه ابلاغی استان کردستان است که مقرر است در سطح شهرهای استان و در طول ۴ سال ساخته شود .

مرادی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن که با طرح جدید جهش تولید مسکن یکی شده و به عنوان طرح نهضت ملی شناخته می شود گفت :  در شهر سنندج کل برنامه ابلاغی ما ۵۲۹۷ است که ۸۹۶۷ نفر ثبت نام کرده و ۵۹۰۰خانوار آن واجد شرایط می باشند و ازاین تعداد واجد شرایط ۳۱۷۹ خانوار واریز وجه کرده اند و تاکنون برای ۱۲۵۷ خانوار نیز تخصیص زمین داشته ایم .

وی افزود : در شهر سنندج عملیات اجرایی دو پروژه  درمجموع ۳۴۰ واحد شروع شده و ان شاالله به زودی عملیات اجرایی ساخت حدود ۳۵۰ واحد دیگر نیز آغاز خواهد شد.

مرادی خاطر نشان کرد : در شهر سقز نیز کل برنامه ابلاغی ۱۶۰۰واحد بوده که ۴۷۰۰ نفر ثبت نام کرده و از این تعداد ۱۳۰۰ خانوار واجد شرایط بوده و برای ۱۳۹۷ نفر زمین تخصیص داده شده و عملیات اجرایی ساخت ۱۱۹۷ واحد آغاز شده است .

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان ادامه داد : خوشبختانه در شهر سقز با الحاق ۱۱۲ هکتار زمین های حریم شهر که اخیرا در شورای عالی شهرسازی و معماری انجام شده مشکل زمین نداریم .

مرادی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در شهر مریوان در خصوص تامین زمین گفت : با همت فرماندار مریوان و تلاشهای صورت گرفته در این شهر ۱۲ هکتار زمین شامل اراضی مازاد دستگاه های اجرایی شناسایی شده و سند آنها به نام راه وشهرسازی ثبت شده است و از کل سهمیه ابلاغی ما در مریوان که ۱۱۷۶ واحد بوده ، تعداد ۱۴۴۶ خانوار ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۵۱۲ خانوار واجد شرایط بوده که برای ۴۳ خانوار با توجه به شرایط خاص شهر مریوان زمین اختصاص یافته است .

به گفته مدیر کل راه وشهرسازی سهمیه ابلاغی اقدام ملی در شهر بانه ۱۰۷۳ واحد بوده که تعداد ۲۵۰ خانوار نسبت به ثبت نام اقدام کرده و برای ۲۴۸ واحد در همان سایت مسکن مهر زمین تهیه شده است . مرادی افزود :  برای عملیاتی کردن طرح جهش تولید در بانه به فکر تهیه زمین باشیم که این مورد نیز محل زمین نیروهای مسلح حل خواهد شد .

مرادی در ادامه به شهرهای دیواندره،کامیاران،بیجاروقروه نیز اشاره کرده وگفت: در همه شهرها اقدامات مناسبی هم در زمینه تهیه زمین وهم در زمینه اختصاص به خانوارهای واجد شرایط انجام شده واز تمامی ظرفیت کارشناسی وپیمانکاری استفاده خواهیم کرد تا طرح های تولید مسکن در استان به خوبی وشایستگی به سرانجام برسد.