شناسهٔ خبر: 102231 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید نماینده مردم بیرجند و معاون استانداری خراسان جنوبی از پایانه بار ومسافر مطرح شد

از مشکل کمبود سهمیه گازوییل تا واگذاری پایانه بار به بخش خصوصی

بازدید از پایانه بار و مسافر خراسان جنوبی3jpg.jpg نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، معاون امور هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان جنوبی و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای در دومین روز از هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری.خراسان جنوبی از پایانه بار و مسافر استان دیدار کردند.

به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در  خراسان جنوبی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف و معاون امور هماهنگی استانداری از پایانه بار و پایانه مسافری شهرستان بیرجند بازديد و از نزديك در جريان نحوه توزيع و روند اعلام بار و خدمات‌دهي به رانندگان قرار گرفتند.

حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی در این بازدید اظهار کرد مناسبت های تقویمی بهانه ای برای قدر شناسی است و 26 آذر روز حمل و نقل بهانه‌ای برای دیدار با فعالان این حوزه بود تا از نزدیک در جریان بخشی از مشکلات این حوزه قرار بگیریم.

وی افزود: در خصوص موارد مورد نیاز به قانون گذاری پیام رسان این حوزه خواهیم بود تا به کمیسیون های مربوطه انتقال و تصمیم لازم برای حل مشکلات مصوب شود.

وی با اشاره به اینکه به عنوان نماینده، رابط بین حوزه حمل و نقل و مجلس برای رفع مشکلات خواهیم بود ادامه داد: موضوعات و مشکلاتی که باید پیگیری شود موارد به اینجانب منعکس شود تا پل ارتباطی بین حوزه حمل و نقل و دستگاه های مرتبط بوده تا بتوانیم خواسته های فعالان این حوزه راپیگیری کنیم.

محمد فرهادی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان استانداری خراسان جنوبی، در این بازید در خصوص کمبود سهمیه گازوییل رانندگان در استان اظهارکرد: رفع مشکل سهمیه گازوییل بسیار مهم بوده که جلساتی در این خصوص برگزار و پیگیر این موضوع خواهیم بود تا اساسی حل شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل تلاش برای رفاه هموطنان صورت می‌گیرد، اضافه کرد: پیگیری های لازم و اقدامات قابل انجام برای رفع مشکلات این حوزه در استان اجرایی خواهد شد.

فرهادی در خصوص بحث واگذاری پایانه بار به بخش خصوصی نیز اظهارکرد: ظرفیت های قانونی برای این امر پیش بینی شده که این کار باید سالها پیش رخ می داد و در حال حاضر مکاتبات و پیگیری های لازم در این خصوص را آماده انجام آن هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: در صورت واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی خدمات بهتری به بخش حمل و نقل ارایه خواهد شد.

اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی نیز اظهارکرد: در جریان این بازدید سعی شده دغدغه های صنف حمل و نقل توسط نماینده مردم و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مورد بررسی قرار گیرد تا برای رفع آنها اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه فعالان حوزه حمل و نقل در شرایط سخت جوی خدمت رسانی می کنند، ادامه داد: رسیدگی به مسائل و مطالبات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای از دغدغه‌های اصلی در این حوزه است و تا رسیدن نتیجه نهایی پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ کمبود گازوییل در جایگاه های سوخت استان، تهیه لاستیک آزاد، تهیه قطعات ، عدم افزایش هزینه های بار، افزایش عوارض حمل کالا، اختصاص تسهیلات برای رانندگان، مشکل بیمه تکمیلی و بازنشستگی رانندگان به عنوان مشاغل سخت از جمله مشکلات مطرح شده در این بازدید بود.