شناسهٔ خبر: 102232 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گرامیداشت آغاز هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در نماز جمعه شهرستان تکاب 

نمازجمعه تکاب رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان تکاب در گرامیداشت آغاز هفته حمل و نقلاز اختصاص ۵۰۰ تن قیر برای آسفالت محورهای روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،  امیر ید بیضاء رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه، ضمن اشاره به فلسفه نامگذاری روز حمل و نقل و رانندگان در تقویم رسمی کشور، کلیاتی از وضعیت حمل و نقل و راهداری شهرستان تکاب را تشریح نمود.

وی بیان کرد: در سه سال اخیر ۳۰ کیلومتر از محورهای اصلی و فرعی در حوزه استحفاظی شهرستان تکاب زیر روکش جدید رفته که ۲۰ کیلومتر در محور تکاب - شاهین دژ، ۷کیلومتر در محور تکاب - بیجار و ۳ کیلومتر در محور تکاب - دندی را شامل میشود.

ید بیضا همچنین با اشاره طرح ابرار (اقدام برای راههای اولویت دار روستایی) اعلام نمود که زیرسازی محورهای روستایی آسمانبلاغی بطول ۴ کیلومتر، عربشاه به شریف کندی بطول ۷ کیلومتر و چهارطاق بطول ۷ کیلومتر به صورت امانی و با امکانات و ماشین آلات اداره انجام شده و با آغاز فصل کار، آسفالت این محورهای روستایی در دستور کار است که در این راستا بالغ بر ۵۰۰ تن قیر به پیمانکار مربوطه تحویل شده است.

وی به سایر پروژه های روستایی از جمله گوی آغاج، یهرلو، فیض اباد و گوله گوله بعنوان پروژه های در دست احداث اشاره کرد.

به گفته رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب در سال مالی ۱۴۰۰ اعتبارات روستایی مناسبی پیش بینی و تصویب شده که شامل لکه گیری و روکش راه روستایی بادمحمود به نخوددره واقع درجاده تکاب - کرفتو، تکمیل باقی مانده لکه گیری و روکش چراغتپه - قینرجه، ایمن سازی محور تکاب - اغولبیک، روکش محور حسن اباد - نبی کندی - قیزقپان است.

وی در خصوص پروژه لکه گیری و روکش و بهسازی محور تکاب - دندی حد فاصل زندان سلیمان تا روستای قراولخانه اظهار داشت: قراردادی جدید با پیمانکار در این خصوص عقد شده و به زودی تجهیز کارگاه و آغاز عملیات عمرانی در این محدوده شروع خواهد شد

یدبیضا همچنین سایر اقدامات امانی انجام شده توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تکاب را مورد اشاره قرار داد که احداث راه روستایی بلوز - صفیارخان بطول ۲کیلومتر با ۵ دستگاه پل لوله ای، احداث راه روستایی درویش رش به نخود دره بطول ۶ کیلومتر، ایمن سازی محور تکاب - شاهین دژ با اجرای حفاظ جانبی خاکی بطول ۵ کیلومتر، ایمن سازی سه راهی پهلوان، تعمیرات ابنیه فنی پل های قراقیه و حسن آباد از جمله اقدامات شاخص در این حوزه را شامل می شود.

وی ادامه داد در طرح زمستانی سال جاری ۶۰۰ تن نمک و ۳۰۰۰ تن ماسه در راهدارخانه های شهرستان ذخیره شده و ارائه خدمات راهداری زمستانی در راهدارخانه مرکزی، مایین بلاغ، بابانظر و آغ اطاق توسط ۵ اکیپ راهدار و ۲۰ دستگاه ماشین الات سنگین، نیمه سنگین و سبک انجام خواهد شد.

شرکت در میز خدمت و پاسخگویی به سوالات شهروندان در حوزه راهداری و حمل و نقل و نیز اقامه نماز جمعه از دیگر برنامه های رئیس و پرسنل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تکاب بود.