شناسهٔ خبر: 102237 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی:

پیشنهادات خوبی برای بخش حمل‌ونقل در بودجه ۱۴۰۱ شده است/تاکید بر افزایش قدرت ترانزیتی ایران در قانون بودجه

بیگی نژاد نماینده مجلس نماینده مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی، بودجه ۱۴۰۱ را دارای پیشنهادات خوبی برای مقوله حمل‌ونقل کشور بیان کرد.

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم ملایر استان همدان در مجلس یازدهم در راستای شعار امسال هفته حمل‌ونقل مبنی بر توسعه زیرساخت، نوسازی ناوگان و حمل‌ونقل کارآمد، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی گفت: پیشنهادات خوبی در بودجه ۱۴۰۱ برای مقوله حمل‌ونقل کشور دیده شده است و دست وزارت راه‌وشهرسازی برای انجام خدمت باز است.

وی پیشنهادات دولت برای بودجه ۱۴۰۱ در بخش حمل‌ونقل را خوب ارزیابی کرد و افزود: این پیشنهادات در ردیف‌های متعدد در نظر گرفته شده است و اگر دولت و وزارت راه‌وشهرسازی بتوانند آن را اجرا کنند، بسیار موثر خواهد بود.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه علاوه بر لحاظ مسائل فنی و اجرایی، در حوزه فرهنگ‌سازی نیز در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌هایی شده است، افزود: یکی از پیشنهادات ارائه شده در حوزه فرهنگ‌سازی این است که با همکاری نهادهای فرهنگی کشور از جمله صدا و سیما و پایگاه‌های امداد جاده‌ای آموزش‌های لازم برای کاهش تصادفات به مردم داده شود.

به‌گفته وی، وزارت راه‌وشهرسازی در بودجه، مجموعه‌های فرهنگی را پای کار آورده است تا بتوانند با هماهنگی هم در راستای فرهنگ‌سازی برای کاهش تصادفات برنامه‌ریزی کنند.

نماینده مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی به مقوله ایمن‌سازی راه‌ها و حذف نقاط حادثه‌خیز نیز اشاره کرد و گفت: اصلاح مسیرها، انجام خط‌کشی‌ها، نصب تابلوهای هشداردهنده، تعریض جاده‌ها و حذف نقاط حادثه‌خیز گوشه‌ای از اقداماتی است که وزارت راه‌وشهرسازی باید در راستای امین‌سازی راه‌ها انجام دهد.

بیگی‌نژاد همچنین استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در طراحی راه‌ها و استحکام راه‌ها را بسیار موثر دانست و توضیح داد: شرکت‌های دانش‌بنیان در طراحی راه‌ها به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که عمر راه‌ها را تا دو برابر افزایش می‌دهد؛ اگر از توان شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود بسیار به نفع کشور خواهد بود.

به‌گفته وی، هزینه‌های سرسام‌آوری برای احداث و نگهداری راه‌ها انجام می‌شود که اگر بتوانیم با کمک دانش شرکت‌های دانش‌بنیان عمر راه‌ها را افزایش دهیم، خدمت بزرگی به کشور کرده‌ایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره حوزه ریلی و هوایی نیز گفت: در قانون بودجه امسال بحث افزایش قدرت ترانزیتی ایران در ارتباط با کشورهای همسایه آمده است که به نظرم وزارت راه باید به این مقوله جدی‌تر بپردازد.

به‌گفته بیگی‌نژاد، در این راستا باید از توان شرکت‌های دانش‌بنیان تجاری و بازرگانی استفاده کرد و وزارت خارجه را نیز پای کار آورد، نقش منطقه‌ای خوبی را در حوزه ترانزیتی خواهیم داشت.

براساس این گزارش نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ آذرماه به مناسبت هفته حمل‌ونقل در مصلای امام خمینی (ره) با حضور مقامات و مسئولان برگزار می‌شود.