شناسهٔ خبر: 102262 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه/ پیش‌بینی کولاک برف در برخی ارتفاعات کشور

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وهشتم آذر و روزهای آینده تشریح کرد.

نقشینه با اشاره به بارش باران در برخی نقاط کشور گفت: امروز در خوزستان، لرستان، ایلام، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، مناطقی از اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش باران گاهی همراه با رعد‌وبرق و در نقاط سردسیر و کوهستانی بارش برف رخ می‌دهد.

وی افزود: فردا دوشنبه در شمال غرب، غرب و جنوب غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، قم، مرکزی، فارس، شمال بوشهر و اصفهان بارش رخ می‌دهد. شدت بارش فردا در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شرق و جنوب لرستان، غرب کردستان و غرب آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه‌شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در امتداد البرز شرقی در استان‌های مازندران، گلستان و سمنان نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد. برای برخی مناطق از شمال شرق نیز پیش‌بینی بارش همراه با وزش باد شده است. به تدریج این سامانه سه شنبه از کشور خارج شده و چهارشنبه سامانه جدید بارشی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد و بارش برف و باران شمال غرب کشور را در بر می‌گیرد. اوایل شب با شمالی شدن جریانات برای گیلان و مازندران نیز بارش باران و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: پنجشنبه در برخی مناطق شمال غرب برف و در استان‌های ساحلی خزر باران و روی مناطق کوهستانی البرز بارش برف رخ می‌دهد. در ۵ روز آینده در نواحی کوهستانی و سردسیر کشور کاهش دید در اثر مه و یا کولاک برف و در نواحی مستعد نیز بارش تگرگ دور از انتظار نخواهد بود. امروز تا سه‌شنبه غرب خلیج فارس و چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

نقشینه افزود: آسمان تهران امشب به تدریج شاهد غبار محلی و فردا شاهد غبار صبحگاهی خواهد بود. فردا شب مجددا تهران بارانی خواهد شد.