شناسهٔ خبر: 102272 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئيس سازمان راهداری در مراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری:

راهداری، سازمانی پیشرو در استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان/سرمایه گذاری ۹۹ درصدی بخش خصوصی در حوزه راهداری

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، این سازمان را در استفاده از توان شرکت های دانش‌بنیان برای رفع نیازهای خود پیشرو دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در مراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با ارائه گزارش هایی از فعالیت های این سازمان گفت: کار سازمان راهداری به صورت ۲۴ ساعته است و همکاران ما در این سازمان به طور شبانه روزی جوابگوی مردم هستند.
داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شعار این سازمان درخصوص پایداری به خدمت افزود: به رغم وجود تنگناهای مالی، تمام تلاش ما در این سازمان این بوده که بتوانیم به صورت اثربخش و امیدبخش برای مردم کار کنیم.

رشد ۶.۵ درصدی جابه جایی بار و ۱۰ درصدی ترانزیت در سال ۹۹

وی با اشاره به اقدامات بسیار خوب این سازمان در زمینه جابه جایی مسافر و بار گفت: در سال گذشته ۵۰۲ میلیون تن جابه جایی بار داشتیم که نسبت به سال ۹۸ رشد ۶.۵ درصدی نشان می دهد. ضمن اینکه بیش از۱۰۰ میلیون جابه‌جایی مسافر در حوزه حمل و با تلاش همکاران ما در استان های کشور صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جزو سازمان های پیشرو بوده که سعی کرده از شرکت های دانش بنیان برای رفع نیازهای خود استفاه کند، گفت: در این راستا حجم داده های ما در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای فراتر از نیاز سازمان است و ما با شرکتی قرارداد بسته ایم که به صورت ریز دیتاها را بررسی می کنند و در اختیار نهادهای دیگر مثل پلیس و... قرار می دهند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلام اینکه ما از نقطه صفر مرزی با مردم سروکار داریم و سازمان ما مردم محور است، یادآور شد: امروز بحث ترانزیت کشور یکی از شعارهای مهم مقام معظم رهبری است که با رویکرد وزیر راه و شهرسازی اقدامات اثربخشی در این زمینه در حال انجام است.
وی ادامه داد: به طوری که در طول این مدت ترانزیت ۱۰ درصد رشد داشته و حجم ترانزیت کشور به مرز ۶ میلیون تن رسیدهست و این نشانگر آن است که با وجود محدودیت هایی مثل تحریم ها و شیوع بیماری کرونا توانسته ایم در این زمینه موفق عمل کنیم.
امانی یادآور شد: یکی از برنامه های ما این بوده که برنامه محور باشیم و با توجه به کمبود منابع مالی در سازمان راهداری سعی کنیم اگر منابعی را اختصاص می دهیم، این منابع اثرگذار باشد.معاون وزبر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد سرمایه گذاری در بخش راهداری توسط بخش خصوصی انجام می گیرد، اظهار داشت: باید توجه کنیم که چگونه سیاست گذاری کنیم تا بازگشت سرمایه به دنبال داشته باشد و این سرمایه گذاری ها استمرار داشته باشد و در آمد حاصل از آن در همین بخش صرف شود.
امانی با اشاره به پروژه های رونمایی شده در این مراسم از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، امروز شاهد بهره برداری از این سامانه ها هستیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای یکی از اشکالات در بخش حمل و نقل را کمبود بهره وری دانست و ادامه داد: میزان پیمایش در بخش حمل و نقل جاده ای۷۰ هزار کیلومتر است که در کشورهای همسایه این میزان به ۱۲۰ هزار کیلومتر، در کشورهای پیشرفته به ۱۵۰ هزار کیلومتر و در کشورهای آمریکایی به ۱۷۰ هزار کیلومتر می رسد.
وی همچنین با تاکید بر لزوم نوسازی ناوگان ادامه داد: باید از خودرو محوری به سمت انسان محوری برویم.

تبدیل وضعیت استخدام راهداران نیازمند کمک وزیر راه است

امانی همچنین خطاب به وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در عین حال بحث استخدام نیروها در مجلس مطرح است و ما برای این منظور نیازمند کمک وزیر راه و شهرسازی هستیم تا مشکل تبدیل وضعیت استخدام راهداران حل شود.
وی خاظرنشان کرد: امروز ۱۲ هزار راهدار با ۹ هزار دستگاه در راهدارخانه ها در حال خدمت به مردم هستند و تلاش می کنند تا مردم کوچکترین گرفتاری در جاده های کشور نداشته باشند.
وی با اشاره به مشکلات مالی این سازمان در پرداخت حقوق کارکنان ادامه داد: همکاران ما بدون منت ۴ ماه اخیر حقوق نگرفته اند اما همچنان در حال فعالیت هستند و حقوق آنها باید از طریق سازمان برنامه به استان ها پرداخت شود تا سازمان ها حقوق آنها را پرداخت کنند.
گفتنی است در این مراسم از پروژه ها و سامانه های حوزه حمل و نقل که به صورت مشترک با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه های سطح اول کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شده است، توسط وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.