شناسهٔ خبر: 102346 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

عرصه تعامل اقتصادی فعالان و بهره‌برداران صنعت حمل و نقل در نمایشگاه هویدا می‌شود

پنجمین نمایشگاه حمل و نقل- اصفهان رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، نمایشگاهی برای پیوند و تعامل هرچه فزون‌تر میان بخش خصوصی و دولتی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسن کحال‌زاده رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در بازدید از پنجمین نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته ضمن ارائه پیشنهاداتی در حوزه‌های اطلاع رسانی و برگزاری نمایشگاه اظهار کرد: برپایی نمایشگاه فرصتی مهم و ویژه برای ایجاد تفاهم و تعامل میان تمامی متخصصان و تلاشگران صنعت حمل و نقل کشور است.  

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه توسعه در هر يك از شاخه‌های حمل و نقل هوايی، ريلی، زمينی و دريايی در جای خود می‌تواند منشاء اثرگذاری‌های شگرفی در اقتصاد كشور باشد ابراز داشت: اقتصاد جمهوری اسلامی ایران از دیرباز مرهون تلاش‌های مردان و زنان شاغل در تمام صنوف بوده، و یکی از صنوفی که نقش بی بدیلی را در طول این سال ها به خصوص از دوران جنگ تحمیلی ایفاء کرده، تلاشگران صنعت حمل و نقل در تمامی رده‌ها بوده‌اند.  

 رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد:  درواقع شبكه‌های حمل و نقل با مؤلفه‌های مهمی همچون اقتصاد، امنیت و عدالت اجتماعی ارتباط تنگاتنگ دارند. و این صنعت می‌تواند سهم بسزایی در رشد تولید ناخالص ملی در كشور داشته باشد.  

وی اذعان داشت: وجود یک شبکه حمل و نقل کارا و چابک می‌تواند مایه تقویت انگیزه تولیدکنندگان و سرمنشأ ایجاد تقسیم‌کار در جامعه باشد چرا که از یک‌سو مواد اولیه و کالاهای واسطه، با کم‌ترین هزینه به کارخانه‌ها می‌رسند و از سوی دیگر دست‌یابی به بازارهای مصرفی دوردست سهل‌تر می‌شود، بنابراین بهبود و تقویت شبکه حمل و نقل می‌تواند عامل مهمی در جهت کاهش بهای تمام شده کالاها و خدمات، رشد تجارت و در نهایت رسیدن به سطح بالای توسعه اقتصادی باشد و مزایا و منافع زیادی از بهبود وضع صنعت حمل و نقل کشور عاید اقشار مختلف جامعه می‌شود.  

کحال‌زاده در خصوص برگزاری نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته گفت: گردهمایی فعالین حوزه حمل و نقل نویدبخش شناخت هر چه بهتر ظرفیت‌ها، سرمایه‌های داخلی، برقراری پیوند عمیق‌تر و هم‌افزایی همه بخش‌ها است. همچنین از تمام ظرفیت حمل و نقل کشور در راستای نیل به اهداف بلند این حوزه که می توان به حمل و نقلی پیشرفته، سریع، ایمن، اقتصادی، هوشمند و پایدار اشاره کرد، بهره‌گیری می‌شود.  

وی بیان داشت: در این دوره از برپایی نمایشگاه، نمایندگان بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌های فعال در صنعت حمل‌ونقل، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه‌وشهرسازی حضور دارند و دستاوردها و پروژه های در حال اجرای این حوزه را در قالب کاتالوگ، کلیپ، همایش و ... به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.  

 رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در پایان با بیان اینکه پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته تا ۳۰ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۹ دایر است از تمامی همکاران متخصص در این امر، پیمانکاران حوزه حمل و نقل، راهسازی، ریلی، هوایی و مهندسان مشاور اصفهانی دعوت کرد تا این فرصت مغتنم را از دست نداده و از غرفه‌های مختلف نمایشگاه بازدید کنند.