شناسهٔ خبر: 102358 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

تجهیز ۹۵ درصد محورهای ارتباطی استان بوشهربه سامانه‌های هوشمند تصویری

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: با نصب ۱۱ سامانه هوشمند تصویری در محورهای ارتباطی استان بوشهر در یکسال اخیر، امروز ۹۵ درصد محورهای ارتباطی این استان به این سامانه‌ها مجهز هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: با نصب ۱۱ سامانه هوشمند تصویری در محورهای ارتباطی استان بوشهر در یکسال اخیر، امروز ۹۵ درصد محورهای ارتباطی این استان به این سامانه‌ها مجهز هستند.

علم اظهار کرد: براین اساس ۱۵۳ دستگاه انواع سامانه‌های تردد شمار آنلاین، نظارت تصویری، توزین در حال حرکت و نمایشگر هوشمند جاده ای در محورهای ارتباطی استان نصب هستند.

وی گفت: مرکز مدیریت راه‌های بوشهر یکی از موفق‌ترین مراکز کشور به شمار می‌رود که مجهز به ۱۹سامانه نظارت تصویری، ۵۸ سامانه تردد شمار، ۶۴ سامانه ثبت تخلف و هشت تابلو پیام متغیر (VMS چهارسامانه توزین در حال حرکت مجهز و کارشناسان این مرکز به صورت شبانه روزی با سامانه ۱۴۱ در حال پاسخگویی به کاربران جاده‌ای هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به نقش موثر سامانه‌های هوشمند درکاهش حوادث جاده ای گفت: پس از نصب سامانه‌های هوشمند و کنترل سرعت در محورها شاهد کاهش ۴۰ درصدی میانگین سرعت و ۲۵ درصدی حوادث ترافیکی بوده ایم که نشان از اهمیت این سامانه‌ها است.

 وی طول راه‌های استان بوشهر را چهار هزار و ۴۸۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این میزان ۶۷۱ کیلومتر بزرگراه، ۵۷۲ کیلومتر راه اصلی، ۸۴۵کیلومتر راه فرعی و ۲هزار و ۳۹۸ کیلومتر راه روستایی است که 95درصداز راههای اصلی وبزرگراهی به سامانه های هوشمندتجهیز شده است.