شناسهٔ خبر: 102364 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح راهداری زمستانی استان اردبیل هزینه می‌شود

کلیم اله وثوقی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار صرف اجرای طرح راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)،کلیم‌الله وثوقی در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستانهای پارس آباد و اصلاندوز تصریح کرد: ۲۰ میلیارد تومان از این منابع به صورت هزینه‌های جاری و ۳۰ میلیارد تومان نیز صرف تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات، ناوگان خودرویی راهداری و خرید و دپوی شن، ماسه و نمک شده است.

وی تصریح کرد: در فصل زمستان با توجه به سردسیر بودن مناطق مختلف استان و وجود گردنه‌های متعدد این طرح تا ۱۵ فروردین سال آینده با همکاری ۴۳۰ راهدار ادامه خواهد داشت تا در ۲۲ راهدارخانه به هموطنان ارائه خدمات شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری ما موفق شدیم در مسیرهای مختلف اکیپ‌های راهداری را راه‌اندازی کرده و راهدارخانه محور اردبیل – نیر را نیز به مجموع راهدارخانه‌های استان اضافه کنیم.

وثوقی با بیان اینکه ۹۰ درصد خدمات راهداری مربوط به زیرساخت‌ها با هدف ارتقا ایمنی و حفظ سلامت رانندگان و مسافران است، افزود: در طرح زمستانی امسال نیز همکاران ما با استقرار در گردنه‌ها و مناطق صعب‌العبور تلاش خواهند کرد تا با استفاده از سیستم مکانیکی نمک‌پاشی به تعداد ۱۵ مورد و کمک به بستن زنجیر چرخ برای رانندگان به یاری هموطنان بشتابند.

عضو شورای اداری استان اردبیل اولویت اصلی در بازگشایی مسیرها و محورهای اصلی، فرعی و روستایی را به تناسب جمعیت ساکن اعلام کرد و ادامه داد: ‌امیدواریم امسال نیز با صبر و حوصله بیشتر بتوانیم در خدمت هموطنان باشیم.


وثوقی با گرامیداشت ۲۶ آذر روز ملی حمل و نقل خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده و محور مواصلاتی در استان وجود دارد که یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۵ هزار کیلومتر نیز راه روستایی است.


وی به آسفالت ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی اشاره کرد و گفت: با توجه به توسعه بزرگراه‌ها به عنوان رویکرد اصلی در سطح استان، تلاش ما بر این است تا در این مسیرها ارتقا سیستم روشنایی و ایمنی را انجام دهیم.


وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در مسیرهای شرق و غرب استان تا ۹۰ درصد راه‌اندازی سیستم روشنایی را شاهد هستیم و در شمال و جنوب استان با توجه به توسعه بزرگراه‌ ارتقا سیستم روشنایی هدف‌گذاری شده است.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از بهره‌برداری سیستم روشنایی محور اردبیل – سرچم به طول ۱۰ کیلومتر در روزهای گذشته خبر داد و بیان کرد: تلاش ما بر این است تا ۵۰ کیلومتر از روشنایی این مسیر را به سیستم روشنایی و همچنین روکش آسفالت مجهز کنیم.


دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط‌کشی در محورهای مواصلاتی استان به انجام رسیده و ایمن‌سازی در ۱۰ کیلومتر از محورهای صعب‌العبور شمال استان که عمدتا پرحادثه و خطرناک بودند، اجرایی و عملیاتی شده است.