شناسهٔ خبر: 102380 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری صورت گرفت:

آزادی ۱۰ زندانی مالی کردستان با کمک راهداری استان

آزادی زندانیان مراسم آزادسازی زندانیان بدهکار مالی جرائم غیر عمد با مشارکت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان و بخش خصوصی فعال در حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان در مراسم آزادسازی زندانیان گفت: امسال برای اولین بار اداره کل راهداری و حمل و نقل استان با بهرمندی از ظرفیت و مشارکت نوع دوستانه پرسنل و بخش خصوصی فعال در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و  اقدام به جمع آوری مبلغ یکصد و هجده میلیون تومان با هدف کمک به آزادسازی زندانیان نیازمند مالی در شب یلدا کرد.

مدرس گرجی اظهار کرد: با توجه به همزمانی این آیین معنوی با مراسم سنتی شب یلدا، این اداره کل اقدام به تهیه ده بسته معیشتی با ارزش ریالی ده میلیون به عنوان هدیه آزادی نمود. مدرس گرجی افزود: به این نتیجه رسیدیم که همیاری برای آزادسازی زندانیان مالی با اولویت محکومین تصادفات رانندگی انجام شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه کردستان هم گفت: محکومیت ۱۰ زندانی که آزاد می‌شوند در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان بوده که با دعوت شاکی ها و ۱۴۰ میلیون تومان هم با رضایت آنها و آورده زندانیان تامین شد. محمد خسروی ادامه داد: ۱۶۰ میلیون تومان از بدهی‌های این زندانیان هم توسط ستاد دیه با کمک اداره کل حمل و نقل و راهداری کردستان تامین شد.

خسروی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۶۹ زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند گفت: بدهی آنها ۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

او اضافه کرد: سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان این بدهی بلاعوض و ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن هم با گذشت شکات از حق خود بوده است.

خسروی ادامه داد: ۲ میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومان با دریافت وام، ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به صورت تقسیط، یک میلیارد تومان نقدینگی خود زندانیان و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق صندوق و بیمه تامین شده است.

مدیرکل زندان‌های کردستان با بیان اینکه افراد بنا به حکم قانون به زندان می‌افتند اما هم فرد و هم خانواده تاثیر می‌پذیرند افزود: در مجموع افکار عمومی و مردم نگاه خوبی به زندانی ندارند و فرد با هر جرمی در زندان باشد این نگاه وجود دارد اما بسیاری بدهکار هستند و بزهکار نیستند.

فتحی ادامه داد: برخی افراد فعالیت شغلی را آغاز می‌کنند اما در شرایط اقتصادی با مشکلات مالی و شکست مواجه و یا ورشکسته می‌شوند و مسیرشان به زندان می‌رسد.