شناسهٔ خبر: 102391 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شهر جدید بینالود مطرح کرد؛

واگذاری زمین رایگان به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بینالود/سهمیه بینالود در نهضت ملی ۲۵ هزار واحد مسکونی است

یزدانی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: در راستای برنامه دولت برای آغاز طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن و ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور با توجه به ظرفیت شهر جدید بینالود ، سهمیه چهار ساله حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی به این شهر جدید اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا یزدانی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: در راستای برنامه دولت برای آغاز طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن و ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور با توجه به ظرفیت شهر جدید بینالود، سهمیه چهار ساله حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی به این شهر جدید اختصاص یافت.

مدیرعامل شهر جدید بینالود افزود: شرکت عمران شهر جدید بینالود در جهت تحقق اهداف دولت و وزارت متبوع جهت خانه دار کردن متقاضیان سکونت در شهرهای جدید، آمادگی خود را برای واگذاری زمین رایگان به متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی تولید مسکن (اجاره ۹۹ ساله) در قالب گروه‌های ۲ و ۴ نفره برای احداث واحدهای مسکونی با تراکم، کم و متوسط اعلام می‌کند.

یزدانی توضیح داد: مشوق‌هایی برای متقاضیان ساخت واحد در قالب این طرح ملی در شهر جدید بینالود فراهم شده تا متقاضیان سکونت در این شهر بتوانند با استفاده از زمین رایگان واگذار شده و حذف قیمت زمین از هزینه ساخت و تسهیلات اعطایی دولت صاحب خانه شوند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای ساخت واحدهای مسکونی در بیشتر شهرهای هدف به صورت احداث واحدهای آپارتمانی در شهر جدید بینالود زمین به شکل ویلایی (۲تا ۴ واحدی) واگذار می‌شود و هزینه‌های مربوط به صدور پروانه ساختمانی با ۵۰ درصد تخفیف صادر می‌شود. در عین حال، متقاضیان واجد شرایط که تمایل به خرید واحدهای آپارتمانی داشته باشند، می‌توانند با کمترین آورده واحد آپارتمانی خود را از پروژه‌های در حال ساخت خریداری کنند.

مدیرعامل شهر جدید بینالود اعلام کرد: زمین‌هایی که برای سال اول نهضت ملی مسکن در شهر جدید بینالود در نظر گرفته شده در بهترین نقطه شهر و دارای خدمات زیربنایی است تا در صورت حضور متقاضیان، مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.   

وی خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، تمامی مالکین اراضی شهر جدید بینالود نیز می‌توانند از تسهیلات بانکی مصوب این طرح با بازپرداخت ۱۷ ساله که بخشی از سود آن توسط دولت برای دهک‌های ۱و ۲و ۳ از محل منابع صندوق ملی مسکن تامین می‌شود برای احداث واحد مسکونی استفاده کنند.

یزدانی گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به توسعه شهر جدید بینالود و اتصال این شهر در آینده به آزادراه حرم تا حرم و کاهش حدود ۲۰ کیلومتری مسافت شهر تا مشهد، با سیاست‌گذاری انجام شده استقبال خوبی از این طرح ملی در شهر جدید بینالود انجام شود.  

خاطرنشان می‌شود، ‌متقاضیان نهضت ملی مسکن با داشتن چهار شرط اصلی، تاهل یا سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، همچنین بانوان مجرد بالای ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

ثبت‌نام این طرح از روز ۲۸ مهرماه در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در ۳۱ استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.