شناسهٔ خبر: 102417 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبیل:

عملیات حفاری تونل دوم حیران تا پایان امسال به اتمام می رسد

سید حامد عاملی استاندار اردبیل استاندار اردبیل از اتمام عملیات حفاری تونل دوم حیران تا پایان سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، سید حامد عاملی استاندار اردبیل در بازدید از عملیات اجرایی تونل دوم حیران با اعلام این مطلب اظهار کرد: پروژه های راهسازی شمال تا جنوب استان بسیار مهم است و عملیات اجرایی پروژه های راه سازی بدون وقفه و تعطیلی به سرعت درحال انجام است.

وی گفت:گره های ترافیکی بخصوص در ایام تعطیل در ورودی استان از مسیر استان گیلان در محل تونل حیران مشکلات و دغدغه هایی را به وجود آورده است که با احداث و تکمیل تونل دوم حیران بخشی از مشکلات موجود مرتفع می شود. 

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه علیرغم وقفه بوجود آمده در عملیات اجرایی، پروژه پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارد، تصریح کرد: اقدامات موازی از قبیل کف برداری ، لاینینگ و راه سازی باید همزمان اجرا شود تا در تکمیل این پروژه تسریع شود.

عاملی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴۸ متر از عملیات حفاری تونل انجام گرفته،گفت: حفاری ۲۸۲ متر باقی مانده تا پایان امسال به پایان می‌رسد و این پروژه وارد مراحله کف برداری و لاینینگ شده و برابر برنامه ریزی انجام گرفته، پروژه قبل از پایان سال ۱۴۰۱به بهره‌برداری خواهد رسید ولی برابر تاکیدی که شد تلاش پیمانکار و اداره کل راه و شهرسازی باید بر این باشد که این پروژه قبل از موعد مقرر تکمیل و افتتاح شود.

وی با تاکید بر نظارت منظم و مستقیم معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ، برای تامین بخشی از مطالبات پیمانکاران دو پروژه تونل حیران و تقاطع غیر همسطح ورودی نمین قول مساعد داد و گفت: پروژه زیرگذر ورودی نمین به دلیل ترافیک ایام تعطیلات نوروز باید قبل از عید امسال زیر ترافیک برود تا شاهد بروز مشکلات ترافیکی در این مسیر نباشیم.