شناسهٔ خبر: 102419 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

افزایش ۴۲۰ درصدی اعتبارات ملی راهداری البرز

نشست خبری مهندس زندی فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز با اشاره به بودجه ملی ابلاغی راهداری استان البرز در سال جاری گفت: با پیگیری‌های انجام شده این بودجه نسبت به مبلغ اعلامی ابتدای سال ۴۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت و شهرسازی (البرز)، علی زندی فر، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری برگزار شد، اظهار کرد: البرز سال‌های بسیاری در سایه استان تهران قرار داشت و این تحت شعاع‌بودن در تخصیص بودجه هم کاملا نمایان بود اما با استان شدن البرز وضعیت به مراتب بهتر شده است.

وی با اشاره به بودجه ملی ابلاغی راهداری استان البرز در سال جاری گفت: امسال این بودجه ۴۲۰ درصد افزایش داشته است. این مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده راهداری البرز گفت: یکی از اقدامات انجام شده بازگشایی محور شمشک- دیزین است.

این محور به علت ریزش کوه به مدت ۶ سال بسته بود ولی با پیگیری‌های انجام شده طی دوماه با اجرای عملیات عمرانی مجددا بازگشایی شد.

زندی‌فر تصریح کرد: درحال حاضر این محور زیر بار ترافیکی رفته است و بعد از پایان فصل سرما نیز عملیات آسفالت و ساخت دیوار حائل آن آغاز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای البرز همچنین به اجرای پروژه تعریض لاین شمالی آزاد راه کرج- قزوین اشاره کرد و گفت: تعریض این پروژه از پل فردیس تا زیرگذر آیت‌الله رفسنجانی تعریف شده است که در حال حاضر اجرای آن از پل فردیس تا پایانه شهید کلانتری پایان یافته و تردد در آن جریان دارد.

وی با بیان اینکه بخش دوم این پروژه از پل فردیس آغاز و تا مهرویلا(زیرگذرآیت‌الله رفسنجانی) ادامه دارد، افزود: ۷۰ درصد این پروژه تاکنون اجرایی شده و مابقی آن نیز در حال اجراست که با اتمام آن، تردد در این محدوده روان شده و گره ترافیکی آن رفع می شود.

این مسئول همچنین درباره اجرای پروژه ایمن‌سازی جاده قزلحصار توضیح داد و گفت: این جاده یکی از محورهای پرترافیک و حادثه‌خیز استان البرز است که بنا به درخواست‌های مکرر مردمی و با هدف افزایش ایمنی و کاهش تصادفات رانندگی، عملیات ایمن‌سازی این محور از هفته آینده آغاز می‌شود. زندی‌فر با بیان اینکه مناقصه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برگزار و پیمانکار آن نیز انتخاب شده است، گفت: این پروژه با همکاری شهرداری‌های کرج، کمالشهر و چهارباغ، اداره برق و راهداری البرز اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز همچنین به اجرای پروژه زیباسازی تونل‌های محورکرج- چالوس اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه جاده چالوس یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی استان البرز و کشور به شمار می‌آید، عملیات ایمن سازی و منظرآرایی تونل‌های این مسیر در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است .

وی اضافه کرد: درحال حاضر زیباسازی تونل کسیل به صورت پایلوت در حال انجام است که در صورت جلب رضایت مردمی عملیات زیباسازی سایر تونل‌ها هم اجرایی می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تعداد رانندگان بخش حمل ونقل و جابه‌جایی مسافر در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۳ هزار راننده در این بخش‌ها فعالیت دارند که همیشه و در همه شرایط خدمت‌رسان مردم هستند و حتی از زمان شیوع کرونا تاکنون نیز با همه سختی‌ها و نگرانی‌ها پا پس نکشیدند و میدان را خالی نکردند.

وی در ادامه به وضعیت تجهیزات هوشمند جاده‌ای البرز اشاره و بیان کرد: البرز در حوزه برخورداری از تجهیزات هوشمند جاده‌ای‌ای جز استان‌های برتر کشور است.

درحال حاضر۳۵ دوربین ثبت تخلف سرعت در محورهای شریانی و اصلی استان شامل آزادراه تهران- کرج- قزوین، کرج- ماهدشت، اشتهارد- بوئین زهرا، محور قدیم کرج قزوین و محور کندوان نصب و فعال است. این مسئول در پایان بااشاره به افزایش میزان سرقت و تخریب دوربین ثبت تخلف، نرده‌های پل‌های عابرپیاده و تجهیزات راهداری البرز،عنوان کرد: متاسفانه به علت سرقت و تخریب، هرماه تعدادی از این تجهیزات از چرخه فعالیت خارج می‌شود که جایگزینی و نصب مجدد آنها هزینه بسیار زیادی را به مجموعه راهداری تحمیل می‌کند.