شناسهٔ خبر: 102426 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اعلام کرد

تجهیز و بازسازی ملزومات مبارزه با آلودگی نفتی در شناورهای سنتی در بنادر شرق هرمزگان

بندر شهید باهنر مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در راستای صیانت از زیست بوم و حفاظت از محیط زیست دریایی بخشی از تجهیزات مقابله با آلودگی‌های دریایی خریداری و برروی شناورهای سنتی مستقر در این بندر نصب و همچنین تجهیزات فرسوده این شناورها نوسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی با بیان اینکه آلاینده‌های ناشی از فعالیت‌های خشکی و دریایی تهدید بزرگی برای اکوسیستم‌های دریایی و سلامت عمومی محسوب می‌شوند، اظهار داشت: تجهیز بنادر و شناورها به ملزومات پاکسازی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا یکی از اهداف مهم پیش‌رو است که  نقش مهمی در  تعیین معیارهای ارزیابی و کنترل دوره‌ای و حصول اطمینان از اثر بخشی برنامه‌ها دارد.

وی خاطر نشان کرد: خرید و بازسازی تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال اقدامی است تا برای مقابله با هر گونه آلودگی احتمالی و مسائل زیست محیطی آمادگی بیشتری  داشته باشیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، به گفته حسینی، ملزومات تهیه شده شامل، تجهیزات مکانیکی و هیدرولیکی  نظیر، بوم ساحلی، اسکیمر، پدهای جاذب و یک فروند شناور مقابله با آلودگی است.