شناسهٔ خبر: 102441 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس تاکید کرد:

بخش حمل و نقل؛ زیرساختی ضروری برای تولید ملی

مديركل در مراسم فارس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس از جابجایی ۲۲ میلیون تن بار و ۴ میلیون و۷۰۰ هزار مسافر، در نه ماهه گذشته، خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (فارس)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در آئین گرامیداشت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری، از جان فشانی و تلاش رانندگان در حوزه فراورده های نفتی، جابه جایی کالا و مسافر در دو سال گذشته و با وجود همه گیری بیماری کرونا، سخن گفت و از جابجایی ۲۲ میلیون تن بار و ۴ میلیون و۷۰۰ هزار مسافر، در نه ماهه گذشته، خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در آئین گرامیداشت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری، ضمن پاسداشت یاد شهدای راهداری و شهدای مدافع سلامت و تبریک فرا رسیدن هفته حمل و نقل گفت: ۳۸ سال از پیام رهنمود ساز و روشنی بخش پیر مراد شهیدان، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) به دست اندرکاران، متولیان به ویژه رانندگان خستگی ناپذیر در حماسه "جهاد تخلیه بنادر" در اوج سالهای دفاع مقدس گذشته و سالروز این فرمان تاریخی به پاس خدمات طاقت فرسای ناوگان خستگی ناپذیر حمل و نقل جاده ای کشور برای آگاهی هر چه بیشترعموم مردم شریف با رویکرد اهمیت به جایگاه اساسی بخش حمل و نقل جاده ای در اقتصاد کشور برای همیشه در دل تاریخ نظام، به عنوان روز حمل و نقل باقی ماند.

علیرضا سیاهپور ادامه داد:این نام گذاری، به حق لوح زرینی است بر حماسه سازی بخش حمل و نقل جاده ای در تمام شیوه های مختلف اعم از کالا، مسافر و فرآورده های نفتی و شهدای گرانقدری که در این عرصه جهادی و در هشت سال دفاع مقدس تقدیم ملت شریف ایران کرده است.

وی بیان کرد: یکم دی ماه به عنوان روز راهدار، نیز نماد آغاز روزهای سراسر خدمت و تلاش جامعه بزرگ راهداری است که در هر شرایط جوی، از گرما تا سرمای سخت و جانفرسای زمستان و یخبندان راه ها بعنوان سربازان گمنام جاده ها علاوه بر حفظ و مراقبت از راه های گسترده استان که سرمایه ای ملی محسوب می شود در راستای ارتقای ایمنی سفرها، برای خدمت به عموم مردم شریف از هیچ تلاشی دریغ ندارند.

سیاهپور با اشاره به افزایش بی سابقه هزینه ها در سال گذشته و سختی کار رانندگی، بیان کرد: بزرگترین کمک جامعه و مردم، احترام به رانندگان است .

وی همچنین از اختصاص وام های ۱۱ درصدی در بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل خبر داد و همکاری و حمایت دولت و مجلس، در این زمینه و در رفع مشکلات رانندگان و بخش حمل و نقل را خواستار شد.

سیاهپور از راهدارانی که با وجود دوری از جمع خانواده برای ایمنی هم استانی ها تلاش می کنند و برف روبی و یخ زدایی در گردنه ها و روکش راه های روستایی و اصلی و فرعی و نگهداری از راه ها را انجام می دهند، تشکر کرد.

گفتنی است این مراسم سه شنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ با حضور جمع کثیری از مدیران استانی ، صنوف حمل و نقل کالا و مسافر استان و راهداران فارس برگزار گردید، از زحمات برگزیدگان خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس نیز تجلیل بعمل آمد و همچنین از خانواده های مرحوم رضا عابد، استاد به نام فیزیک و از رانندگان قدیمی و خوشنام استان، حاج ضرغام زره پوش پیشکسوت حمل و نقل فارس و کرمی راننده فداکار استان فارسی تقدیر شد.