شناسهٔ خبر: 102451 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در اختتامیه پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل:

 نیاز به وارد کردن واگن در هیچ بخشی نداریم/لزوم ایجاد تحول برای استفاده از ظرفیت بزرگ حوزه حمل و نقل

مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اختتامیه پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان اجرایی و امور مجلس رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در اختتامیه پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، ضمن تبریک هفته حمل و نقل به همه تلاشگران این حوزه و دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه گفت:  امروز در بخش های مختلف کشور در حوزه حمل و نقل اسطوره هایی داریم که باید نام آنها در تاریخ بماند؛ همه کسانی که در این حوزه فعالیت دارند،هر جا لازم باشد برای انجام وظیفه خود نسبت به مردم شبانه روزی تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان فشارهای تحریم در بخش های تکنولوژیکی مانند هوایی و ریلی را بی‌تأثیر دانست، افزود: با این حال گام های بزرگی در حوزه حمل و نقل کشور برداشته شده است؛ برای نمونه تعداد زیادی ناوگان باری و مسافری توسط ایرانی ها ساخته شده است که امروز افتتاح شد.

قاسمی با بیان اینکه در حوزه ریلی نیاز به وارد کردن واگن در هیچ بخشی نداریم، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم واگنی به کشور وارد شود چون به اندازه کافی ظرفیت و توان آن در ایران وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود نقایصی در حوزه حمل و نقل تاکید کرد: اما دولت سیزدهم برنامه هایی برای تحول حوزه حمل و نقل دارد که ثمرات آن در برنامه زمان بندی تعیین شده نمایان خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت بزرگ حوزه حمل و نقلی کشور در حوزه‌های زیرساختی و ناوگان حتما باید جهش و تحولی روی دهد تا بتوانیم از آن به نفع کشور استفاده کنیم.

وی از همه کسانی که در مجموعه‌های راه و شهرسازی در حوزه زمینی، دریایی، هوایی و ریلی شبانه روزی تلاش می‌کنند تشکر و اظهار امیدواری کرد: با توجه به اتفاقاتی که در حوزه نوسازی ناوگان در دستور کار است، شاهد آینده روشن با دستاوردهای بهتری به واسطه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

در انتهای این مراسم وزیر راه و شهرسازی از پوستر ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته رونمایی کرد.

گفتنی است با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون اجرایی رئیس جمهور و معاون امور مجلس رئیس جمهور از غرفه‌های برتر نمایشگاه تقدیر شد.