شناسهٔ خبر: 102458 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش محسوس دما در شمال کشور/بارش برف، باران و وزش باد در شمال‌غرب، بلندی‌های البرز و استان‌های ساحلی خزر/هشدار آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف در مناطق مستعد

بارش برف و کولاک شديد در محورهای زنجان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش محسوس دما در شمال کشور از وزش باد، بارش برف و باران در شمال‌غرب، بلندی‌های البرز و استان‌های ساحلی خزر خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز اول دی و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا هفته آتی با نفوذ جریانات سرد کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد. برای امروز و فردا در شمال‌غرب، بلندی‌های البرز، سواحل دریای‌خزر، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: بارش‌ها جمعه در استان‌های ساحلی خزر شدیدتر می‌شود. در شمال‌غرب و برخی از مناطق غربی کشور، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، بارش برف و باران و وزش باد و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی نیز بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی شده است.

وی افزود: شنبه در نوار شمالی کشور بارش باران و برف و در برخی از مناطق غرب، مرکز و دامنه‌های زاگرس مرکزی استان‌های واقع در دامنه‌ جنوبی البرز، بارش پراکنده و برای جمعه در جنوب شرق بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: طی امروز و فردا، آب‌های خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای‌عمان و از امروز تا شنبه دریای‌خزر مواج و متلاطم است. شدت بارش‌ها امروز در آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و کردستان است که این شرایط سبب آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف و مسدود شدن جاده‌های کوهستانی می‌شود.

گودرزی توصیه کرد: حتما رانندگانی که قصد تردد در مناطق پربارش را دارند، تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، هوای تهران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد و غبار صبحگاهی است که بعدازظهر با افزایش ابر همراه خواهد بود. ۱۱ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز تهران است.

وی اعلام کرد: دیزین پایین در استان البرز با دمای ۱۰ درجه زیرصفر سردترین ایستگاه کشور و بم و قصرقند با دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین استان کشور گزارش شد.