شناسهٔ خبر: 102486 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری؛

افتتاح نمازخانه بین راهی نصرت آباد در محور مواصلاتی زاهدان – بم

افتتاح نمازخانه نصرت آباد - سیستان و بلوچستان نمازخانه بین راهی نصرت آباد در محور زاهدان - بم همزمان با آیین‌ افتتاح ۱۵ نماز خانه در سراسر کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این مراسم با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار داشت: این نمازخانه بین راهی در کیلومتر ۱۰۰ محور زاهدان - بم در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع با تیپ واحد و الگوی یکسان با امکاناتی رفاهی نظیر مکانی برای برپایی نماز مسافران، فروشگاه و سرویس بهداشتی با مدنظر قرار دادن دو رمپ جهت تردد راحت معلولین افتتاح شد.

ایوب کرد با بیان اینکه برای احداث و راه اندازی این نمازخانه بین راهی سیستان و بلوچستان ۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: نصب تابلوهای مناسبتی و احادیث ائمه اطهار(ع)، پخش صدای اذان، نصب بنر مختلف با موضوع اهمیت نماز، بروشورهای مربوط به آداب زیارت، نماز و مسافرت از جمله اقدامات فرهنگی است که در این نمازخانه بین راهی به مسافران ارائه می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از راه اندازی یک باب نمازخانه دیگر در محور کهورک همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد و افزود: با توجه به وسعت و پراکندگی نقاط جمعیتی این استان راه اندازی نمازخانه های بین راهی علاوه بر ترویج فرهنگ نماز در بین اقشار مختلف، مکان مناسبی است تا رانندگان با کمی استراحت با خیالی آسوده به ادامه سفر خود بپردازند و سبب کاهش تصادفات ناشی از خواب آلودگی و خستگی در استان شوند.

کرد خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال پنج نمازخانه دیگر در کشور به بهره برداری می‌رسد که سهم سیستان و بلوچستان یک نمازخانه است.