شناسهٔ خبر: 102500 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین‌شهر اعلام کرد:

کاهش ۲۱ درصدی تصادفات جاده‌ای در شهرستان مشگین‌شهر

رضا فرج پور.jpg رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین‌شهر گفت: خوشبختانه در ۸ ماهه سال‌جاری شاهد کاهش ۲۱ درصدی تصادفات جاده‌ای در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)،رضا فرج‌پور در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز راهدار تصریح کرد: شهرستان مشگین‌شهر یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که در سطح استان اردبیل بیشترین میزان راه متعلق به این شهرستان است و خوشبختانه در ۸ ماهه سال جاری شاهد کاهش ۲۱ درصدی تصادفات جاده‌ای در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

وی افزود: در ۸ ماهه سال‌جاری، یکصد هزار تن کالا توسط ۶ شرکت حمل‌ونقل موجود در شهرستان مشگین‌شهر جابجا شده است و از طریق ۴ شرکت مسافربری نیز ۱۵۲ هزار مسافر جابجا شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۵/۲ درصد افزایش مسافر به شهرستان مشگین شهر داشته‌ایم.

ماشین‌آلات راهداری مشگین‌شهر نیازمند نوسازی است

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین‌شهر از عمر طولانی ماشین‌آلات قدیمی اداره حمل ‌ونقل جاده‌ای انتقاد کرد و ادامه داد: عمر ماشین‌آلات این اداره بالای ۲۰ سال هست ولی علی‌رغم آن، هر سال با تعمیر و تجهیز همین ناوگان هیچ یک از فعالیت‌های این اداره تعطیل نشده است.

وی از مسؤولان استان خواستار تجهیز ناوگان جدید این اداره شده و بیان کرد: تعداد نیروهای این مجموعه نیز در طی سال‌های اخیر کاهش یافته به طوریکه قبلا تعداد نیروهای این مجموعه ۶۵ نفر بود و هم اکنون با احتساب نیروهای  رسمی، شرکتی و کار معین کمتر از ۴۰ نفر است.

فرج‌پور با اشاره به اقدامات انجام یافته در بهسازی آسفالت راه‌های مواصلاتی این شهرستان گفت: ۶۵ کیلومتر از راه‌های اصلی این شهرستان به بزرگراه تبدیل شده و آسفالت ۱۷ کیلومتر از راه‌های مشگین‌شهر نیز بهسازی شده است و ۱۱ کیلومتر روکش آسفالت از طریق قیر رایگان صورت پذیرفته است و روکش آسفالت برای ۲۵ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی را برای سال ۱۴۰۱ متعهد شده‌ایم.

نصب گاردریل و خط کشی ۶۶۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی مشگین‌شهر

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: در ۸ ماه گذشته ۳۱۰ کیلومترخط کشی راه‌های اصلی و روستایی انجام شد و ۳۵۰ شاخه گاردریل نیز در مسیرهای پر پیچ و خطرناک نصب گردیده است و در کنار آن ۷۸۰ کیلومتر از راه‌های خاکی تسطیح شده و بازدید از ۷۵۰ دهنه پل انجام شده و جهت رفع عیب از طریق بی ام اس جهت استحکام بنا به اداره کل منعکس گردیده است.

وی تشریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما و زمستان یک هزار و ۲۰۰ تن نمک در انبار ذخیره و در صورت نیاز در سطح جاده‌ها استفاده می‌شود و ۸۰۰ متر شیار لرزاننده و ۸۰۰ متر سرعت‌گیر رنگ‌آمیزی شده است.

فرج‌پور ادامه داد: ۱۲ مسیر روستایی که در سیل دچار خسارت شده بودند که بهسازی شدند و ۸۲۰ عدد علائم رانندگی نیز در سطح راه‌های اصلی و فرعی  و روستای شهرستان نصب شده است و با توجه به حادثه خیز بود سه راهی کنگرلو و مشیران و ۳۰ متر پل مشیران نیز تعریض شد.

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر گفت: در کنار این اقدامات، ۶ عدد دوربین در راه‌های اصلی وبزرگراه در سال‌جاری نصب شد که ۲ عدد در بزرگراه و ۴ عدد در راه‌های اصلی  بوده و متاسفانه اکثر تصادفات در سرعت و سبقت غیرمجاز رخ داده است.