شناسهٔ خبر: 102505 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه آبادان خبر داد:

برقراری پروازهای کویت-آبادان-کویت/ برنامه‌ریزی برای برقراری پروازهای دوبی و استانبول

خواست خدایی مدیر فرودگاه آبادان از برقراری پروازهای کویت-آبادان-کویت خبر داد.

مسعود خواست خدایی، مدیر فرودگاه بین المللی آیت‌الله جمی (ره) آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از برقراری پرواز مسیر آبادان-کویت-آبادان در این فرودگاه خبر داد و گفت: با توجه به نام گذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» توسط مقام معظم رهبری، برای برقراری مجدد پروازهای مسافری در فرودگاه بین‌المللی آبادان برنامه‌ریزی و نخستین پرواز آبادان-کویت و بالعکس روز سه‌شنبه هفته جاری با استفاده از ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» انجام شد. این پرواز به صورت هفتگی در روزهای سه‌شنبه انجام می‌شود.

وی افزود: به مدت ۴ سال هیچ پرواز خارجی در فرودگاه بین المللی آبادان انجام نشده بود. بنابراین ترمینال خارجی توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و حسب دستور مدیرعامل این شرکت مورد بهسازی قرار گرفت. این ترمینال به همت کارکنان مجموعه فرودگاه آبادان و همکاری و همیاری نهادها و سازمان‌های مستقر در فرودگاه در کمترین زمان ممکن برای برقراری مجدد پرواز‌های خارجی تجهیز و تمام تجهیزات اعم از تسمه نقاله‌ها، گیت‌های گذرنامه، گیت‌های ترانزیت خارجی، گیت‌های پذیرش مسافر، پلیس فرودگاه و ... آماده شد.

خواست‌خدایی با بیان اینکه برقراری پرواز کویت، زمینه را برای برقراری سایر پروازهای خارجی نیز فراهم می‌کند، گفت: در حال رایزنی برای برقراری پرواز به مقاصد دبی، استانبول و چند کشور دیگر هستیم.  حتی مسافران غیر ایرانی از کشورهای مختلف نیز از این پروازها بهره خواهند برد. چراکه به عنوان مثال تجار عراقی می‌توانند از طریق فرودگاه بین المللی آبادان به کشورهای مذکور و سایر مقاصد پرواز کنند و تقاضای خود برای این پروازها را نیز اعلام کرده‌اند.

ترمینال کارگوی فرودگاه آبادان احداث می‌شود

مدیر فرودگاه بین المللی آبادان با اشاره به برقراری پروازهای کارگو در مسیر آبادان- گفت: این پروازها از سه ماه پیش با پیگیری‌ها و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم و تسریع در روند فعالیت سرمایه‌گذاران آغاز شده است. اکنون در هر پرواز ۲۰ الی ۳۰ تن از انواع آبزیان به کویت صادر می‌شود.

وی ادامه داد: محلی برای احداث ترمینال کارگو در فرودگاه بین المللی آبادان پیش‌بینی شده و سرمایه‌گذاران این طرح نیز مشخص شده‌اند. بنابراین در آینده نه چندان دور شاهد احداث ترمینال کارگو جهت صادرات انواع محصولات و کالاها به سایر کشورها خواهیم بود.  

خواست‌خدایی گفت: این اقدام هماهنگ با نگاه ویژه دولت به استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان و تلاش برای خدمت بی‌منت به مردم کشور است و می‌تواند نقش به سزایی در توسعه منطقه غرب کشور ایفا کند.