شناسهٔ خبر: 102522 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی در برخی از نقاط کشور/ خروج سامانه بارشی از کشور اواخر وقت روز شنبه

بارش برف کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی، امروز در برخی از نقاط کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز دوم دی و روزهای آینده اعلام کرد.

وی با بیان اینکه امروز در برخی از نقاط کشور شاهد بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی هستیم، گفت: امروز در اردبیل، آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران و همچنین اواخر وقت در البرز و تهران بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی را داریم.

گودرزی گفت:‌ فردا علاوه بر این مناطق در گلستان، خراسان شمالی، همدان، مرکزی و شمال ایلام نیز شاهد بارش برف و باران هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه از امروز تا یکشنبه به طور محسوسی هوا در نیمه شمالی کشور سردتر می شود، افزود:‌ شنبه در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق بارش گزارش شده است، اما این سامانه بارشی اواخر وقت روز شنبه از کشور خارج خواهد شد.

وی همچنین با پیش‌بینی اینکه خلیج فارس تا روز یکشنبه و دریای خزر تا روز شنبه مواج و متلاطم خواهند بود، تصریح کرد: همچنین روزهای شنبه و یکشنبه در شرق کشور وزش باد پیش‌بینی شده است.

گودرزی با بیان اینکه تهران برای امروز آسمانی نیمه ابری همراه با غبار محلی است، گفت: امروز در ایستگاه مهرآباد دمای کمینه یک درجه بالای صفر شد؛ ضمن اینکه بعد از ظهر در تهران افزایش ابر و بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت.

به‌گفته کارشناس سازمان هواشناسی، امروز صبح در ایستگاه ورزقان دما ۱۲ درجه زیر صفر، دیزین پایین در استان البرز و پل‌دشت ۹ درجه زیر صفر شد که به ترتیب سردترین ایستگاه‌های کشور گزارش شدند.