شناسهٔ خبر: 102540 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

جابجایی بیش از ۲۴ میلیون تن کالا از مبدا بندرعباس

فرامرز مداح قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:‌ در هشت ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۴ میلیون تن کالا از مبدا بندرعباس توسط ناوگان باری حمل و نقل جاده ای جابه جا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مداح، قائم مقام ریاست سازمان در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان هرمزگان ضمن تبریک و تشکر از رانندگان زحمت کش و راهداران پر تلاش گفت: در هشت ماهه سال جاری با وجود تحریم‌ها و شرایط سخت کرونا، جا به جایی بالغ بر ۲۴ میلیون تن کالا از مبدا استان هرمزگان توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای صورت گرفته‌ است.
وی خاطرنشان کرد: علی رغم مشکلاتی که وجود داشت تلاش شد علاوه بر حمل‌ونقل سبک، بستر مناسبی برای حمل‌ و نقل سنگین و حمل کالاهای بندر شهید رجایی فراهم شود.

قائم مقام ریاست سازمان بیان کرد: حدود ۶۵۰ هزار راننده، ۱۰ هزار شرکت حمل‌ و نقل و قریب به یک میلیون دست‌اندرکار حمل‌ونقل در کشور مشغول فعالیت هستند که از این نظر خانواده راهداری و حمل و نقل جاده ای خانواده بزرگی محسوب می‌شود‌.

مداح با بیان اینکه خوشبختانه مشکل خاصی در زمینه حمل‌ونقل در استان هرمزگان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در این بخش دسترسی به منابع مالی است.

قائم‌مقام ریاست سازمان اضافه کرد: برای حل مشکلات راه‌ها و نگهداری از جاده‌ها و تامین اعتبار آن، اخذ عوارض جاده‌ای از کاربران جاده ها نیازمند است تا کمبود منابع مالی را جبران کرده و از این طریق نیز خدمات رسانی به کاربران جاده تقویت می شود.

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری گفت: رانندگان، کارکنان راهداری، فعالین بخش حمل‌ونقل و بخش خصوصی همواره در راستای رسیدن به اهداف سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای تلاش می‌کنند.

وی افزود: کارکنان راهداری و رانندگان باوجود شرایط سخت کرونا در همه عرصه‌ها در استان هرمزگان خوش درخشیدند و نسبت به انجام وظایف خود در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قدم برداشتند.

عابدینی با اشاره به وظایف سنگین راهداری در شرایط کنونی ابراز داشت: در سال گذشته اقدامات خوب و موثری در زمینه احداث و ساخت راه‌های روستایی در مناطق کم‌برخوردار استان صورت گرفت.

وی اضافه کرد: احداث جاده، ابنیه فنی و توسعه زیرساخت های حمل و نقل در منطقه بشاگرد موجب رضایت اهالی این منطقه شده است.

عابدینی یادآور شد: خوشبختانه با حضور انجمن و صنوف بخش حمل‌ونقل همواره تلاش می شود تا رضایت رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقلی جلب و عدالت ایجاد شود.

بنا به گزارش  روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در آیین بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان هرمزگان که با حضور قائم مقام ریاست سازمان، برگزار شد از فرمانده پلیس راه انتظامی استان، فرمانده پلیس راهور استان و روسای انجمن های حمل و نقلی مسافربری و کالای استان و شهرستان‌ها با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.