شناسهٔ خبر: 102544 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

۱۵ کیلومتر بزرگراه در محور زابل - زاهدان تا پایان سالجاری آماده بهره برداری می شود

زابل - زاهدان.jpg مدیر کل راه و شهرساازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۲۲ کیلومتر بزرگراه در محور زابل- زاهدان در محدوده پل شیلهتوسط این اداره کل در حال احداث است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ۱۵ کیلومتر از آن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)،عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در بازدید از روند احداث بزرگراه زابل- زاهدان اظهار داشت: طول کلی محور مواصلاتی زابل - زاهدان حدود ۲۰۰ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه احداث و  بهره برداری رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر ۲۲ کیلومتر باند دوم در این محور در محدوده پل شیله(دالان طوفان شن و ماسه) توسط این اداره کل در حال احداث است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ۱۵ کیلومتر از آن تا شب عید به بهره برداری می رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تنها ۵۸ کیلومتر از کل محور در قالب قطعه ۲ و ۳ در مرحله انعقاد قرار داد برای ساخت می ماند که در تلاش هستیم  تا قبل از پایان سالجاری قطعه سوم این مسیر بطول ۲۷ کیلومتر را به پیمان برده شود.

اکبری با بیان اینکه در سند آمایش سیستان و بلوچستان مهم‌ترین مزیت استان ترانزیت و تجارت عنوان شده است، افزود: موقعیت جغرافیایی این استان از لحاظ همجواری با کشور افغانستان و پاکستان و دسترسی به تنها بندر اقیانوسی قابلیت‌های اقتصادی بی نظیری را در حوزه بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی برای آن ایجاد کرده است که این امر اهمیت توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها را دو چندان ‌می‌کند‏‎.