شناسهٔ خبر: 102548 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باران و برف و کاهش نسبی دما تا یکشنبه در برخی مناطق کشور/ آسمان تهران امروز نیمه ابری است

بارش برف در گردنه های جاده هراز/ عکس: اداره کل راه و شهرسازی مازندران کارشناس سازمان هواشناسی از باراش باران و برف و کاهش نسبی دما در برخی از استان‌های کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز سوم دی و روزهای آینده اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در برخی از استان‌های کشور شاهد بارش باران و برف و کاهش نسبی دما هستیم، گفت: امروز در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، البرز، تهران، شمال ایلام و همدان بارش باران و برف و وزش باد را داریم.

گودرزی پیش‌بینی کرد: همچنین در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و ارتفاعات کرمان بارش خفیف باران و وزش باد را انتظار داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت هوای روز شنبه نیز گفت: شنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما بین پنج تا هفت درجه را برای این مناطق داریم.

وی با بیان اینکه همچنین در جنوب استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان و برخی از مناطق کرمان وزش باد و گاهی بارش باران و رعد و برق روی می‌دهد، پیش‌بینی کرد: یکشنبه در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف خواهیم داشت.

گودزی برای روزهای دوشنبه و سه شنبه در جنوب شرق کشور وزش باد و در سایر مناطق، جوی آرام را پیش‌بینی کرد و افزود: از امروز تا روز یکشنبه کاهش نسبی دما را در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت.

به‌گفته کارشناس سازمان هواشناسی آب‌های خلیج فارس در روزهای شنبه و یکشنبه مواج هستند.

وی همچنین آسمان امروز تهران را ابری همراه با بارش پراکنده و گاهی وزش باد و با بیشینه دمای ۹ درجه بالای صفر در ایستگاه مهرآباد اعلام کرد.