شناسهٔ خبر: 102557 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی:

احداث و تکمیل بیمارستان‌های ایرانشهر و زاهدان در دستور کار قرار گرفت/احداث بیمارستان در مناطق محروم در اولویت است

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی احداث و تکمیل دو بیمارستان ایرانشهر وزابل در استان سیستان و بلوچستان را از اولویت‌های وزارتخانه برای مناطق محروم برشمرد.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص برنامه سازمان برای احداث بیمارستان به ویژه در مناطق محروم و نیازمند از جمله سیستان و بلوچستان است، گفت: بیمارستان ۲۲۲ تختی سراوان در نیمه اول امسال توسط سازمان مجری تکمیل و تحویل بهره بردار شد.

وی ادامه داد: با وجود نیاز این بیمارستان به احداث ساختمان MRI مقرر شد تا در کنار بیمارستان سراوان احداث ساختمان MIR از دو ماه پیش در برنامه قرار بگیرد که چنانچه تامین منابع آن انجام شود تا قبل از پایان سال در برنامه است که تکمیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: از آنجایی که یکی از دغدغه‌های استان کمبود تخت بیمارستانی است، احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر و همچنین ۲۰۷ تختی زابل نیز در دستور کار سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی است.

نبیان گفت: بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر در زیربنای ۶۰ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع در برنامه است تا در دو سال آینده تکمیل شود. طراحی این بیمارستان به اتمام رسیده است و هم اکنون ۳۴ درصد پیشرفت دارد و با اعتبار ۹۵/۳ میلیاردتومان تکمیل می‌‌شود. برای این بیمارستان احداث بخش‌های بستری، داخلی، جراحی، بستری کودکان و بخش‌های سی سی یو، آی سی یو، ان آی سی یو، پی سی سی یو، پی آی سی یو، پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بیمارستان ۲۰۷ تختی زابل نیز دومین بیمارستانی است که در برنامه احداث و تکمیل قرار گرفته است. این بیمارستان که در ۵طبقه احداث می‌شود ۱۰ درصد پیشرفت دارد و در زیربنایی ۱۲هزار و ۶۰۰ مترمربع احداث خواهد شد.