شناسهٔ خبر: 102565 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار سیستان و بلوچستان:

زمین برای ساخت ۸۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شد

مسکن.jpg استاندار سیستان و بلوچستان گفت:‌ به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون زمین برای ساخت ۸۵ هزار واحد مسکونی توسط ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، حسین مدرس خیابانی در سومین نشست شورای تامین مسکن سیستان و بلوچستان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، اظهار داشت: ادارات کل راه و شهرسازی استان تاکنون اقدامات ارزشمندی را در زمینه تامین زمین به ویژه در شهرهای بزرگ با تراکم جمعیتی بالا از طریق الحاق اراضی به محدوده قانونی شهرها و تغییر کاربری زمین ها انجام داده اند.

وی با بیان اینکه همزمان با تامین زمین طرح های تفکیکی آنها انجام و مصوبات آنها اخذ شده است، گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان پیشتاز در ساخت طرح نهضت ملی مسکن، تا دوسال آینده مشکلی در زمینه تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی این پروژه ملی ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ۲۸ مهرماه سالجاری تاکنون افزون بر ۱۴۶ هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و این روند همچنان تا ۱۵ دیماه ادامه دارد.
مدرس خیابانی افزود: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن مهمترین پروژه دولت سیزدهم بشمار می رود ضروری است همه فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان در این امر مشارکت فعال داشته باشند.

وی بر تامین مسکن خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار حمایت پذیر نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی از طریق طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: این طرح علاوه بر خانه دار کردن دهک های پایین جامعه سبب اشتغالزایی بخش قابل توجه از افراد جویای کار استان می شود.

محمد سرگزی نماینده مردم سیستان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از استاندار و سایر دستگاههای اجرایی استان در  زمینه تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان قدردانی کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: تاکنون یکهزار و ۸۳۹ هکتار زمین در سراسر استان برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.
عطاء اله اکبری افزود: بمنظور تسریع احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان اراضی مورد نیاز به بنیاد مسکن واگذار شده است.