شناسهٔ خبر: 102578 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش دما در نیمه شمالی و شرقی کشور/ بارش برف و باران در برخی نقاط

بارش باران شدید کارشناس سازمان هواشناسی از باراش باران و برف و کاهش نسبی دما در برخی از استان‌های کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز چهارم دی و روزهای آینده اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بخش‌هایی از مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش دما تداوم پیدا خواهد کرد و انتظار داریم در ارتفاعات جنوب کرمان، هرمزگان، جنوب بوشهر و فارس بارش خفیف باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ دهد. فردا تا سه‌شنبه برای بیشتر نقاط کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌کنیم که در شهرهای صنعتی و پرتردد باعث افزایش غلظت آلاینده‌های جوی خواهد شد.

وی ادامه داد: فردا در بخش‌هایی از هرمزگان و جنوب کرمان و پس فردا در سواحل شرقی دریای عمان در جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد که می‌تواند همراه با رعد‌و‌برق باشد. چهارشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب به کشور برای بخش‌هایی از خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران همراه با رعد‌و‌برق و تندباد و در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف رخ می‌دهد. امروز در نیمه شمالی کشور و فردا در نواحی شرق و شمال شرق روند کاهش دما تداوم پیدا می‌کند. دریای خزر امروز و خلیج فارس تا دوشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

نقشینه گفت: تهران امروز صبح هوای پاک را تجربه کرد. پیش‌بینی می‌کنیم که بعد از ظهر وزش باد شدید در تهران رخ دهد. از فردا به تدریج غبار محلی در تهران شکل خواهد گرفت.

وی افزود: بیشینه دمای تهران امروز 11 فردا و پسفردا 8 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود. کمینه دما نیز صبح امروز در مهرآباد 5 و در شمیرانات به 2 درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.