شناسهٔ خبر: 102598 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان:

تردد در همه محورهای استان البرز برقرار است/ بیشترین بارش‌ها و برف‌روبی در محورهای طالقان، چالوس و روستاهای اطراف بود

عملیات راهداری زمستانی در جاده هراز مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز بیشترین بارش برف را مربوط به محورهای طالقان، چالوس و روستاهای اطراف آن بیان کرد.

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی با بیان اینکه بیشترین برف در محورهای طالقان، چالوس و روستاهای اطراف آن باریده است، گفت: تاکنون پنج بارش برف در استان البرز داشته‌ایم که نیروهای راهدار اقدام به برف‌روبی و بازگشایی مسیرها کرده‌اند.

وی با اشاره به بارش اخیر برف در استان البرز، تصریح کرد: ۱۶۰ نیرو در قالب ۱۱ اکیپ با ۱۱۰ دستگاه ماشین‌آلات در ۱۶ راهدارخانه ثابت و سایر مدام در حال آماده‌باش هستند و  نمک و شن‌ و ماسه‌پاشی انجام می‌شود.

زندی‌فر با تاکید بر اینکه تاکنون مشکل خاصی نداشته‌اند و نیروها به‌صورت مداوم مشغول فعالیت و انجام عملیات راهداری هستند، اظهار داشت: در کرج و مناطق مسطح بارش برف نداشتیم، در مقابل بیشتر بارش‌ها در محورهای طالقان، چالوس و روستاهای اطراف آن اتفاق افتاد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز با یادآوری اینکه در بارش اخیر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس بودند، گفت:‌ به دلیل کند شدن حرکت، ترافیک از آزادراه تهران-شمال به محور چالوس سرایت پیدا کرد.

وی با اظهار اینکه وقوع ترافیک سنگین در محور چالوس، نگرانی برای یخ‌زدگی جاده و بروز مشکل برای مردم را ایجاد کرد، توضیح داد: بنابراین برای جلوگیری از در برف مانده مردم و بروز مشکلات احتمالی برای آنها اقدام به انسداد چهار ساعته محور چالوس با هماهنگی تهران کردیم.

زندی‌فر با اعلام اینکه هم‌اکنون محور چالوس باز است، تصریح کرد: با وجود بارش برف، اکنون هیچ محور مسدودی به دلیل فعالیت مداوم نیروهای راهدار در استان البرز وجود ندارد؛ به‌ویژه در محور چالوس ارائه فعالیت‌های راهداری زمستانی لحظه‌ای متوقف نمی‌شود.

برف‌روبی ۹۵۰ کیلومتر از محور چالوس، ۸۵۰ کیلومتر محور طالقان و ۱۵ کیلومتر جاده نوجان-کرج-آتشگاه

وی تعداد ماشین‌آلات درگیر در محور چالوس را ۱۶ دستگاه بیان کرد و افزود: همچنین ۲۱ نفر در مدت ۲۲ ساعت بارش برف، اقدام به نمک‌پاشی به میزان ۴۵۰ تن و برف‌روبی ۹۵۰ کیلومتر راه و همچنین امدادرسانی به پنج خودرو کردند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز درباره محور طالقان نیز تصریح  کرد: در محور طالقان ۲۴ ساعت بارش برف داشتیم که در این مدت، ۱۹ راهدار اقدام به نمک‌پاشی ۱۵۰ تن و برف‌روبی ۸۵۰ کیلومتر به کمک ۹ دستگاه ماشین‌آلات کردند.

به‌گفته زندی‌فر راهداران در این محور به شش دستگاه خودرو نیز امدادرسانی کردند؛ همچنین در جاده نوجان-کرج-آتشگاه شاهد بارش دو ساعته برف بودیم که چهار نیروی راهدار با ده تن نمک‌باشی و برف‌روبی مسیری ۱۵ کیلومتری به ۹ دستگاه خودرو امدادرسانی کردند.

وی در عین حال به کاربران جاده‌ای توصیه کرد که پیش از سفر اطلاعات راه‌ها را از طریق سامانه یا سایت ۱۴۱ دریافت کنند که هر ۱۵ دقیقه به روز می‌شود و می‌تواند راهنمای انتخاب بهترین و ایمن‌ترین مسیرها باشد.