شناسهٔ خبر: 102610 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

همزمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله؛

همایش پیامدهای اجتماعی زلزله آغاز به کار کرد

همایش همایش پیامدهای اجتماعی زلزله همزمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله در شهر بم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همایش پیامدهای اجتماعی زلزله، در سالروز زلزله بم و روز ملی ایمنی در برابر زلزله در شهر بم استان کرمان آغاز به کار کرد. این همایش به همت دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود و تا روز ششم دی‌ماه ادامه خواهد داشت. 

زلزله و محیط زیست، زلزله و آسیب‌های جسمی و روانی،  زلزله و آسیب‌های اجتماعی، زلزله و مقررات ملی ساختمان، زلزله و بحران هویت، زلزله و حاشیه نشینی، زلزله و آسیب‌های اقتصادی، زلزله و نیروی کار، درس‌های آموخته از زلزله، زلزله و ضرورت مقاوم سازی ساختمان‌ها و زلزله و تاب آوری اجتماعی محورهای این همایش هستند و مشارکت کنندگان در همایش علاوه بر ارائه مقاله به سخنرانی در این حوزه‌ها خواهند پرداخت.

از جمله میهمانان و سخنرانان این همایش می‌توان به محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، حامد مانی‌فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، علی بیت‌اللهی، مدیر بخش زلزله شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران و مقامات استانی و محلی اشاره کرد.

گفتنی است سازمان‌ها و نهادهایی چون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، وزارت کشور، استانداری کرمان، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر بم، سازمان نظام مهندسی ساختمان، دانشکده علوم پزشکی بم و دانشگاه باهنر کرمان در برگزاری این همایش مشارکت دارند.