شناسهٔ خبر: 102629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام:

۳۰۴ هزار مسافر از مرز مهران تردد کردند

مرز مهران.jpg مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: ۳۰۴ هزار و ۲۹۵ مسافر تبعه ایرانی و خارجی از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه از طریق مرز بین اللمللی مهران (ورود و خروج) تردد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری ایلام)؛ نورالله دلخواه اظهار داشت: این‌ مدت (ابتدای سال تا پایان آذرماه) ۱۳۳ هزار و ۵۸۹ نفر اتباع ایرانی و ۴۱ هزار و ۶۱۶ نفر از اتباع خارجی از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۵۸ هزار و ۴۸ نفر ایرانی و ۷۱ هزار و ۶۶۷ نفر از اتباع خارجی از طریق مرز بین المللی مهران از کشور خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: این افراد کسانی بوده اند که علاوه بر روادید، موافقتنامه رسمی از طرف عراق و برگه تزریق واکسن داشته اند.

دلخواه اضافه کرد: در ایام اربعین و بازگشت زائران به کشور گیت های بیماریابی در ورودی مرز بین المللی مهران به کشور فعال شدند

وی ادامه داد: همچنین در این ایام و بر اساس نظام مراقبت افرادیکه از طریق مرز مهران وارد کشور شدند، غربالگری و از آن دسته افرادیکه مشکوک به بیماری بودند، نمونه گیری به عمل آمد.

لازم به ذکر است: شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.