شناسهٔ خبر: 102649 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری استان خبر داد:

توزیع بیش از ۱۰ هزار کلاه ایمنی در روستاهای استان اردبیل

علی سلطانی.jpg رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: تاکنون در ۲۷۸ روستا کلاس های آموزشی ایمنی و ترافیک برگزار شده که بیش از ۱۰ هزار کلاه ایمنی به صورت رایگان در اختیار موتورسواران قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)،علی سلطانی با اشاره به اقدامات فرهنگی و آموزشی انجام شده در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در استان اردبیل اظهار داشت: اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل برنامه های آموزشی خود را از سال ۸۲ آغاز کرده که عمده این برنامه ها و کارگاه های آموزشی در مدارس حاشیه راه ها اجرایی شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل به سایر اقدامات انجام شده در این دوره های آموزشی برای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: علاوه بر اجرای کلاس های آموزشی، اقلام ایمنی و لوازم التحریرهایی با محتوای آموزشی از قبیل دفتر، جامدادی و نظایر آن بین دانش آموزان مدارس حاشیه راه های استان توزیع شده است.

وی گفت: علاوه بر آموزش مسائل ایمنی به هنگام تردد از راه ها، با توجه به اینکه عمده ترین وسیله نقلیه مورد استفاده در روستاها موتور سیکلت می باشد، در این کلاس ها به هر یک از شرکت کنندگان کلاه ایمنی اهدا شده است؛ این کلاس ها تاکنون در ۲۷۸ روستا برگزار شده که بیش از ۱۰ هزار کلاه ایمنی به صورت رایگان در اختیار موتورسواران قرار گرفته است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: بسیاری از عابران و روستائیان غالبا از لباس های تیره استفاده می کنند که در این خصوص نیز جهت کاهش تلفات جاده ای، چراغ قوه و همچنین لباس ورزشی شبرنگ دار در بین روستائیان توزیع شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس آمار پزشکی قانونی کشور، استان اردبیل جزو ۳ استان برتر در کاهش تلفات جاده ای در مقایسه آمار ۶ ماهه اول سالجاری با آمار مدت مشابه در سال گذشته است.

 سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت ۴ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در استان خبر داد و گفت: ۳ مورد از این مراکز در مرکز استان و یک مورد نیز در پارس آباد قرار دارد که در ۸ ماهه اول سالجاری ۲۳ هزار و ۴۳۴ برگه معاینه فنی از توسط این مراکز در استان صادر شده است. 

وی تصریح کرد: خودروهایی که عمرشان زیر ۱۰ سال است باید در طول سال ۲ بار به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و همچنین خودروهایی که بیش از ۱۰ سال از ساخت آن ها سپری شده لازم است ۴ بار در طول یکسال به این مراکز مراجعه نمایند؛ البته خودروهای سنگین تا یکسال پس از تاریخ تولید از معافیت اخذ معاینه فنی برخوردار هستند. تعرفه ای که برای معاینه فنی خودروهای سنگین تعیین شده، ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان است.