شناسهٔ خبر: 102679 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید روز چهارشنبه در غرب و جنوب کشور/ افزایش نسبی غلظت آلاینده‌های جوی از امروز تا چهارشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

هوای بارانی کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید امروز در مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ششم دی و روزهای آینده اعلام کرد.

وی با بیان اینکه امروز در مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید روی می‌دهد، گفت: در سایر مناطق کشور از امروز تا روز چهارشنبه با‌توجه‌به پایداری جو، افزایش نسبی غلظت آلاینده‌های جوی را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌کنیم.

رفیعی همچنین برای روز چهارشنبه پیش‌بینی کرد: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی در مناطقی از خوزستان، لرستان، جنوب ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، هرمزگان و ارتفاعات کرمان بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی با اظهار اینکه بارش‌ها روز پنج‌شنبه در این مناطق شدت بیشتری می‌گیرد، تصریح کرد: همچنین گسترده این بارش‌ها به تدریج مناطقی از جنوب کشور مانند سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و مناطق مرکزی اصفهان، جنوب همدان و استان مرکزی را در برمی‌گیرد.

وی درباره وضعیت جوی روز جمعه نیز گفت: روز جمعه در بیشتر مناطق کشور بجز شمال غرب و تا حدودی غرب کشور شاهد بارندگی خواهیم بود؛ به طوری که بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور شدت بیشتری خواهد داشت.

رفیعی همچنین با بیان اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آب‌های خلیج فارس مواج خواهد شد، افزود: روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز خلیج فارس و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شوند.

کارشناس سازمان هواشناسی، آسمان امروز تهران را نیز صاف، همراه با غبار محلی با حداکثر دمای ۱۰ درجه بالای صفر و حداقل دمای یک درجه بالای صفر پیش‌بینی کرد و گفت: سردترین مرکز استان امروز ارومیه با ۱۰ درجه زیر صفر، تبریز و شهرکرد با ۹ درجه زیر صفر و بجنور و همدان ۸ درجه زیر صفر هستند؛ همچنین بندرعباس با دمای حداکثر ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان گزارش شده است.