شناسهٔ خبر: 102708 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به دنبال پيش بيني بارش در روزهاي آينده برگزار شد؛

نشست مديريت بحران و هماهنگي راهداري زمستاني فارس

بارش فارس نشست مديريت بحران و هماهنگي راهداري زمستاني استان فارس با هدف تعامل و هماهنگي سراسري ادارات راهداري و حمل ونقل جاده اي شهرستان ها برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (فارس)، نشست مديريت بحران و هماهنگي راهداري زمستاني استان فارس با هدف تعامل و هماهنگي سراسري ادارات راهداري و حمل ونقل جاده اي شهرستان ها  بصورت ويدئو كنفرانس و با حضور مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان، معاونان، رؤساي ستادي و همه رؤساي ادارات شهرستان ها برگزار شد.

عليرضا سياهپور مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان در ابتداي اين نشست ضمن تقدير از خدمات بخش راهداري در سال هاي گذشته بخصوص در ايام سرد سال گفت: نشست هاي هم انديشي اين چنيني با رويكرد بررسي مشكلات، آسيب شناسي طرح زمستاني در سالهاي گذشته، بررسي پيش بيني هاي برنامه ريزي شده براي محورهاي شرياني و حساس و استفاده بهينه از امكانات، منابع و سامانه هاي موجود راهداري برگزار مي شود.

سياهپور تأكيد كرد: آماده سازي ماشين آلات راهداري زمستاني، اجاره ماشين آلات مورد نياز، هماهنگي با مديريت بحران استان و شهرستان ها و ساير دستگاه هاي خدماتي و امدادي، تشكيل قرارگاه راهداري زمستاني در مركز استان، تهيه لباس هاي راهداري زمستاني، تهيه شن و نمك مصرفي، آماده سازي كشيك زمستاني و استفاده از سامانه هاي پيش بيني هوا از جمله مهمترين اقدامات صورت گرفته در استان فارس بر اساس دستور العمل هاي زمستاني است.

مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان همچنين افزود: با تعاملي كه در استان بين دستگاه هاي خدمات رسان جاده اي وجود دارد، انتظار مي رود طي روزهاي آينده و در بارش هاي پيش رو نيز با حضور امكانات و منابع اين دستگاه ها شاهد همكاري مؤثري باشيم.

وي ادامه داد: از تمام مردم عزيز و كاربران جاده اي تقاضا داريم براي تردد در محورهاي استان، بخصوص محور هاي شهرستان هاي شمالي و غربي، علاوه بر رعايت قوانين و مقررات رانندگي، حتما زنجير چرخ در خودروهاي خود به همراه داشه باشند و ساير موارد ايمني را نيز رعايت كنند.

گفتني است در نشست مديريت بحران و هماهنگي راهداري زمستاني استان فارس رؤساي ادارات راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان ها از طريق ويدئو كنفرانس و رؤساي ادارات ستادي، معاونان و مدير كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان فارس نيز بصورت حضوري مشاركت داشتند.

در پايان يادآور مي شود عملیات راهداری زمستانی جاری در فارس با ۵۲ راهدار خانه ثابت و ۶ راهدار خانه سیار، ۷۴ اکیپ و ۱۳۵ گشت ثابت و سیار راهداری به کمک بیش از ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب و بهره گیری از بیش از ۷۰۰ راهدار مجرب در۶ هزار و ۴۰۰کیلومتر از راه های استان که نیاز به عملیات برفروبی و یخ زدایی داشته تحت پوشش قرار می گیرد.